КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ
РОЗВИВАЮЧІ ІГРИ Воскобовіча
Перші ігри В'ячеслава
Воскобовіча з'явилися на початку 90-х. В основному, це ігри-конструктори і
головоломки, що супроводжуються казковими сюжетами.
Найвідоміші з них - «Геоконт» і
«Квадрат Воскобовіча».
Ігри розвивають конструкторські
здібності, просторове мислення, увагу, пам'ять, творча уява, дрібну моторику,
вміння порівнювати, аналізувати і зіставляти. Є й більш складні ігри, які
вчать дітей моделювати, співвідносити частини і ціле.
У таких іграх діти через
практику осягають теорію. Також автором придумані посібники, спрямовані на
вивчення цифр (наприклад, «Чарівна вісімка») та букв ( «Конструктор букв»), на
навчання читання (наприклад, за універсальним посібником «складушка»). Ігри
Воскобовіча багатофункціональні і призначені для дітей від 2 до 10 років (хоча
можна і до 99 років).
Трішки історії
В'ячеслав Вадимович Воскобовіч
- живе в Санкт-Петербурзі. Їм розроблено понад 40 розвиваючих
ігор і посібників. У
минулому В'ячеслав Вадимович інженер-фізик.
Поштовхом до винаходу ігор
послужили двоє власних дітей і «порожні» магазини іграшок в епоху
Перебудови. Воскобовіч, намагаючись знайти альтернативу звичайним
пострадянським іграшка, натрапив на досвід Нікітіна і Зайцева, але вирішив піти
своїм шляхом. Так з'явилися його перші творчі ігри: «Геоконт», «Ігровий
квадрат», «Кольорові годинник».
«Ми відмовилися від«
одноразових »продуктів: зібрав-розібрав і відклав убік, ми створюємо
універсальні гри, які можна неодноразово творчо використовувати», - говорить
В'ячеслав Воскобовіч.
Трохи пізніше був створений
центр гри Воскобовіча »по розробці, виробництву, впровадженню і поширенню
методик і розвиваючих і корекційних ігор.
Цілі занять з ігровими
матеріалами Воскобовіча
• Розвиток у дитини
пізнавального інтересу і дослідницької діяльності .
• Розвиток спостережливості,
уяви, пам'яті, уваги, мислення і творчості.
• Гармонійний розвиток у дітей
емоційно-образного та логічного начал.
• Формування базисних уявлень
про навколишній світ, математичних поняттях, звукобуквенний явищах.
• Розвиток дрібної моторики.
Особливості розвиваючих ігор
Воскобовіча
- Ігри розроблені,
виходячи з інтересів дітей.
Займаючись з такими ігровими
посібниками діти отримують справжнє задоволення і відкривають для себе все нові
і нові можливості.
- Широкий віковий діапазон.
В одну і ту ж гру можуть грати
діти від 2-х до 7 років і старше.
Гра починається з простого
маніпулювання, а потім ускладнюється за рахунок великої кількості різноманітних
ігрових завдань і вправ.
- Багатофункціональність і
універсальність.
Займаючись тільки з одним
ігровим посібником, дитина має можливість проявляти свою творчість, всебічно
розвиватися і освоювати велику кількість освітніх завдань (знайомитися з
цифрами або буквами, кольором або формою, рахунком і т. Д.).
- Систематизований по віковим
групам та освітнім завданням готовий розвиває дидактичний матеріал.
- Методичний супровід.
Багато ігор супроводжуються
спеціальними методичними книгами з казками, в яких переплітаються різні сюжети
з інтелектуальними завданнями, питаннями та ілюстраціями. Казки-завдання і
їх добрі герої - мудрий ворон Метр, хоробрий малюк Гео, хитрий, але
простакуватий Всюсь, забавний Магнолік - супроводжуючи дитину по грі, вчать
його не тільки математики, читання, логіці, а й людським взаєминам .
Найпопулярніші ігри Воскобовіча
«Геоконт» - її ще називають «дощечкою з
гвоздиками» або «різнокольорові павутинки" -. Являє собою фанерну дощечку
з нанесеною на неї координатної плівкою. На ігровому полі закріплені
пластмасові гвоздики, на які натягуються різнокольорові «динамічні» гумки. У
результаті такого конструювання виходять предметні силуети, геометричні фігури,
візерунки, цифри, букви.
Ігровий набір супроводжує
методична казка «Малюк Гео, Ворон Метр і Я, дядько Слава» (в назві казки
зашифровано слово «геометрія»).
А
починається казка так: «Одного разу малюкові Гео приснився сон. Йде він по
білому світу день, другий, третій, і раптом - назустріч Червоний
Звір. Злякався малюк, побіг, і раптом - голос: «Не бійся Червоного Звіра,
прожени його помаранчевим криком». Крикнув малюк помаранчевим криком -
зник Червоний Звір, але з'явилося дерево, на вершині якого сиділа Жовта
Птах. Змахнула Жовта Птах крилами, закрутила, Малюк злякався і
побіг. І знову голос: «Не бійся Жовту Птаха - прожени її зеленим
свистом». Свиснув малюк зеленим свистом - зникла Жовта
Птах. З'явилося озеро, на березі стояла човник. Сів Малюк в човник,
зробив кілька гребків і раптом випливає Блакитна Риба. Знову злякався
Малюк, подналег на весла, але не тут-то було. І знову голос: «Не бійся
Блакитну Рибу, прожени її синім пошепки». Шепнув Малюк синім пошепки -
зникло озеро, зникла човник.
Таким чином, малюк не просто
створює зображення на «Геоконт», а робить павутинку павука Юка, промені і
відрізки, які називаються "помаранчевим криком Червоного звіра",
"зеленим свистом Жовтої птиці" або "синім пошепки Блакитний
риби". У книжці наводяться схеми-малюнки того, що повинно у дитини
вийти.
В результаті ігор з
"Геоконт" у дітей розвивається моторика кисті і пальчиків, сенсорні
здібності (освоєння кольору, форми, величини), розумові процеси (конструювання
за словесною моделі, побудова симетричних і несиметричних фігур, пошук і
встановлення закономірностей), творчість.
«Квадрат Воскобовіча» або «Ігровий квадрат» буває 2-х
кольоровим (для дітей 2-5 років) і 4х кольоровим (для 3-7летніх дітей)
Гра являє собою 32 жорстких
трикутника, наклеєних з двох сторін на відстані 3-5 мл один
від одного на гнучку тканинну основу. З одного боку «Квадрат» - зеленого і
жовтого кольору, з іншого - синього і червоного. «Квадрат» легко
трансформується: його можна складати по лініях згину в різних напрямках за
принципом «орігамі» для отримання об'ємних і площинних фігур. Тому-то цю
гру називають ще «Вічне орігамі» або «Квадрат- трансформер».
Гру супроводжує методична казка
«Таємниця Ворона Метра, або казка про дивовижні перетвореннях-пригоди
квадрата». У ній "Квадрат" оживає і перетворюється в різні
образи: будиночок, мишку, їжачка, кошеня, човен, туфельку, літачок, цукерку і
т. П. Дитина збирає фігури по картинках в книжці, де показано, як скласти
квадрат, і дано художнє зображення того ж предмета.
Цей квадрат-головоломка
дозволяє не тільки пограти, розвинути просторову уяву і тонку моторику, але і є
матеріалом, знакомящим з основами геометрії, стеріометріі, рахунковим
матеріалом, основою для моделювання, творчості, яке не має обмежень за віком.
«Чудо-хрестики» представляють собою гру з
вкладишами. Вкладиші зроблені з кіл і хрестиків. Хрестики розрізані
на частини у вигляді геометричних фігур. На початковому етапі діти вчаться
збирати розрізнені фігури в єдине ціле. Далі завдання ускладнюється: за
схемами в «Альбомі фігурок» (додається) дитина збирає спочатку доріжки, вежі, а
потім драконів, чоловічків, солдатиків, комах і багато іншого.
Гра розвиває увагу, пам'ять,
уяву, творчі здібності, «сенсорику» (розрізнення кольорів веселки, геометричних
фігур, їх розміру), вміння «читати» схеми, порівнювати і складати ціле з
частин.
"Кораблик"
Бризок-бризок " являє собою ігрове поле з ковроліну в вигляді корабля
з приклеєним фанерним корпусом і нанесеними цифрами від 1 до 7. До щоглі на
корпусі потрібно прикріплювати за кольорами веселки і по необхідній кількості
прапорці на липучках - вітрила.
Гра розвиває дрібну моторику, увагу, пам'ять, мислення, дає
уявлення про математичні пнятіях, про колір, висоті, просторове розташування
предметів, умовної міркою, кількості предметів, їх порядковому номері і
цифровому ряді.
«Математичні кошики» - це посібник допоможе дитині
буквально «на дотик» закріпити рахунок, усвідомити склад чисел, а також
зрозуміти сенс додавання і віднімання. Малюкові потрібно вкладати в кошики
з різною кількістю виїмок певну кількість вкладишів-грибів.
За казкового сюжету дитина разом з звірятами-ціфрятамі:
Їжачком-одиничку, Зайкою-Двійкою, Мишкою-Трійкою і іншими збирає гриби в
кошики, вважає їх, роздає зверятам рівну кількість грибочків і перевіряє у кого
кошики повні, а у кого немає. Звірята збирають гриби, а малюк з'ясовує, хто
зібрав більше, а хто менше.
«Забавні букви» - це картки із зображеннями
голосних букв російського алфавіту в вигляді блазнів-акробатів: перший блазень зігнувся як
буква А і звуть його Арлекін, інший блазень скрутився буквою О і його ім'я -
Орлекін, У - представляється Урлекіном, також існують Ярлекін, Ирлекін, Юрлекін
і т. д.
Граючи з картками і пропевая імена блазнів, дитина знайомиться з
буквами, вправляється в звуковому аналізі слів; розвиває увагу, пам'ять,
мислення, уяву і мова.
«Теремки Воскобовіча» - це унікальний посібник для
навчання читання на наочної основі. Гра складається з 12 дерев'яних
кубиків-теремків різного кольору (2 білих, 2 блакитних, 2 жовтих, 2 лілових, 2
коричневих) з приголосними буквами на гранях, а так само 12 картонних
кубиків-скриньок (2 синіх, 2 зелених, 6 подвійних синьо -зелених, 2 знакових) з
голосними на гранях, які вкладаються в кубики-теремки, щоб виходили
склади. А з кількох "Теремків" можна скласти слово.
На першому етапі гри дитина
знайомиться зі звуками і буквами. На гранях першого кубика білого кольору
живуть літери Б, П, В і Ф. Дитина повертає кубик різними сторонами і називає
звуки. Потім придумує, які тварини могли б оселитися в цьому теремку: метелик,
папуга, вовк, пугач. Таким же чином дитина знайомиться з іншими
"теремками".
Тепер підключаються
кубики-вкладиші з голосними-блазнями. У синьому кубику живуть А, О, У, Е,
И (голосні, що показують твердість звуку), в зеленому - Я, Е, Ю, І, Е (голосні,
що показують м'якість голосного звуку).
На другому етапі вчимося
складати склади. Вкладаємо в перший "терем" кубик з буквою А і
читаємо вийшов склад: "Па".
На третьому етапі можна
складати і читати прості слова. Пристрій кубиків-теремків дозволяє перетворити
процес навчання читання в серію захоплюючих ігор. Наприклад, гра в
«превращалкі», де «будинок» легко стане «дим» ом, а «лід» в «мед» ом.
«Складушка» . Воскобовіч
переробив ідею складів Зайцева, який створив кубики зі складами.
Гра-посібник "складушка"
призначена для навчання дітей читання в ськладової системі.
Посібник виконано у вигляді
книжки, на кожній сторінці яскрава картинка і віршована підписом з виділеними
складами. Так само є CD-диск з озвученими складових пісеньками, наприклад,
одна з них:
Гусь з гуски
гусяток
Нарахували лише десяток.
Гусь з гучиней обрахувати
Все на місці опинилися.
На що слід звернути увагу під час занять з дитиною по іграх
Воскобовіча:
• Підготовка. Перед тим як
пропонувати гру дитині, ознайомтеся з методичними
рекомендаціями та самою грою.
• Мова. В основному діти
працюють руками і мало говорять. Під час занять розпитуйте дитину, що він
робить, чому вибрав саме цю фігуру, а не іншу, просите переказати казкове
завдання або придумати свій сюжет.
• Статичність. Займаючись
з ігровими матеріалами, дитина найчастіше знаходиться в одній і тій же сидячій
позі. Необхідно враховувати вікові особливості дітей і вчасно відволікати
їх від занадто довгого сидіння.
• Посидючість. Для гри з
посібниками Воскобовіча потрібно посидючість, а це не кожному малюкові до душі
і під силу.
Консультація для
батьків:»Ігри В.Воскобовича»
Поштовхом до винаходу ігор послужили власні
діти. Вони народилися у інженера фізика В'ячеслава Воскобовіча в епоху
Перебудови, і походи по магазинах іграшок вганяли молодого батька в
тугу. Там пропонувалися гри, в які грали ще бабусі наших бабусь. А в
країні вже активно велися розмови про альтернативну педагогіці. І В'ячеслав
Валерійович вирішив внести свій внесок в передові методи виховання.
Перші ігри Воскобовіча з'явилися на початку
90-х. «Геоконт», «Ігровий квадрат» (зараз це «Квадрат Воскобовіча»),
«складушка», «Кольорові годинник» відразу привернули до себе увагу. З
кожним роком їх ставало все більше - «Прозорий квадрат», «Прозора цифра»,
«Доміно», «Планета множення», серія «Чудо-головоломки», «Математичні
кошики». З'явилися і перші методичні казки. Практика Воскобовіча
швидко вийшла за рамки сім'ї. З проханнями поділитися досвідом його стали
запрошувати на семінари, спочатку в рідному місті (тоді ще Ленінграді) а потім
і за його межами.
Технологія «Казкові лабіринти гри»
У методик раннього розвитку зазвичай два шляхи: один -
від якогось теоретичного положення до його практичного підтвердження
(вальдорскій дитячий сад), інший - навпаки, від практичного досвіду, через його
узагальнення, до теоретичного обгрунтування. Технологія Воскобовіча - це
якраз шлях від практики до теорії. Чому технологія, а не методика? В
принципі, це дуже подібні поняття. І термін «педагогічна технологія»
з'явився в педагогіці зовсім недавно. У методиках більше представлені
змістовні боку, в технологіях - процесуальні.
особливості ігор
конструктивні елементи
У «Геоконт» засобом конструювання виступає динамічна
"гумка", відмінні властивості «Квадрата Воскобовіча» - жорсткість і
гнучкість одночасно, конструктивним елементом в «Прозорому квадраті» є прозора
пластинка з непрозорою частиною, а в «шнур-витівника» - шнурок і блочка.
Широкий віковий діапазон
учасників
Одна і та ж гра приваблює дітей і трьох, і семи років,
а іноді навіть учнів середньої школи. Це можливо тому, що в ній є як
вправи в одно-два дії для малюків, так і складні багатоступінчасті завдання для
старших дітей.
багатофункціональність
За допомогою однієї гри можна вирішувати велику кількість освітніх
завдань.Непомітно для себе малюк освоює цифри і букви; дізнається і
запам'ятовує колір, форму; тренує дрібну моторику рук; удосконалює
мова, мислення, увагу, пам'ять, уяву.
Творчий потенціал
З якою грою дитина грає найдовше? Звичайно, з
тією, яка дає йому можливість втілювати «задумки» в дійсність. Скільки
цікавого можна придумати і зробити з деталей «Чудо-головоломок»,
різнокольорових «павутинок» «Геоконт»,
«Вічного орігамі» «Квадрата Воскобовіча»: машини, літаки, кораблі, метелики
і птиці, лицарі і принцеси - цілий казковий світ! Ігри дають можливість
проявляти творчість і дорослим.
Казкова «ограновування»
Інтерес дітей до казок - це і додаткова мотивація, і
модель опосередкованого навчання. Діти із задоволенням грають не з
квадратами, трикутниками і трапеціями, а з нету Крижинка Озера Айс і
різнокольоровими павутинням Павука Юка, не вивчають дробу, а розгадують разом з
Малюком Гео секрети Чудо-Квіточки. Нове, незвичайне і нестандартне завжди
привертає увагу малюків і краще запам'ятовується.
знайомимося ближче
Наочне уявлення про те, як ці загальні положення
проявляються на практиці, можна отримати, ознайомившись хоча б з двома
найвідомішими іграми - «Геоконт» і
«Квадрат Воскобовіча».
«Геоконт»
У народі цю гру називають «дощечкою з
гвоздиками». Але для хлопців - це не просто дошка, а казка «Малюк Гео,
Ворон Метр і я, дядько Слава», в якій пластмасові гвоздики, закріплені на
фанері (ігровому полі), називаються «срібними».
На ігрове поле «Геоконт» нанесена координатна
сітка. На «срібні» гвоздики натягаються «павутинки» (різнобарвна
гумка-продежка), і виходять контури геометричних фігур, предметних
силуетів. Малюки створюють їх за прикладом дорослого або за власним
задумом, а діти старшого віку - по схемі-зразку і словесної моделі. Учні
початкової та середньої школи за допомогою цієї гри доводять теореми. Адже
в самій назві казки - зашифровано слово «геометрія».
В результаті у хлопців розвиваються моторика кисті і пальчиків, сенсорні
здібності (відчуття кольору, форми, величини), розумові процеси (конструювання
за словесною моделі, побудова симетричних і несиметричних фігур, пошук і
встановлення закономірностей), творчі здібності.
«Квадрат Воскобовіча» (
«Ігровий квадрат»)
У цієї гри є безліч
«народних» назв - «Кленовий листок»,
«Косинка», «Вічне орігамі». Все це, по суті, вірно. «Ігровий
квадрат» є 32 жорстких трикутника, наклеєних на гнучку основу з двох
сторін. Завдяки такій конструкції квадрат легко трансформується,
дозволяючи конструювати як площинні, так і об'ємні фігури. У казці
«Таємниця Ворона Метра» квадрат оживає і перетворюється в образи: будиночок,
мишку, їжачка, черевичок, літачок і кошеня. Дворічні малюки за допомогою
дорослого складають будиночок з червоною або зеленим дахом,
цукерочку. Більш дорослі діти освоюють алгоритм конструювання, знаходять
заховані в «будиночку» геометричні фігури, придумують власні предметні силуети.
Квадрат можна певним чином розрізати. Наприклад,
розріз хрестом дає незвичайні об'ємні фігури. Можливі маніпуляції його
елементами - своєрідний пальчиковий театр.
Ігри з «Квадратом Воскобовіча» розвивають дрібну
моторику рук, просторове мислення, сенсорні здібності, розумові процеси, вміння
конструювати, творчість.
Основні принципи технології Гра плюс казка
Першим принципом технології «Казкові лабіринти гри» є
ігрове
навчання дітей дошкільного віку. Особливість її в тому, що в цій грі
реально вибудовується майже весь процес навчання дитини. «Казкові
лабіринти гри» - це форма взаємодії дорослого і дітей через реалізацію певного
сюжету (ігри та казки). При цьому освітні завдання включені в зміст гри.
Додаткову ігрову мотивацію створюють і методичні
казки. В їх сюжети органічно вплітається система питань, задач, вправи,
завдань. Дуже зручно - дорослий читає казку, дитина її слухає і по ходу
сюжету відповідає на питання, вирішує завдання, виконує завдання.
інтелект
Другий принцип технології Воскобовіча - побудова такої
дитячої ігрової діяльності, в результаті якої розвиваються психічні процеси
уваги, пам'яті, уяви, мислення, мовлення. Постійне і поступове ускладнення
ігор ( «по спіралі»)
дозволяє підтримувати дитячу діяльність в зоні оптимальної труднощі. У
кожній грі дитина завжди домагається якогось «предметного» результату.
Не випадково так багато уваги приділяється розвитку
інтелекту у дітей дошкільного віку. У цьому віці у них, як правило,
розвивають вербальний, тобто
«Придбаний», інтелект. Мама читає дитині книжки, розглядає з ним
енциклопедії, водить його в музеї. В результаті він багато знає, про що
чув.Таких хлопців шкільні вчителі називають «навченими». Але немає
гарантії, що такі діти будуть в подальшому добре вчитися. І невербальний,
тобто «вроджений» інтелект, у них може бути розвинений погано. Що таке вроджений
інтелект? Це психічні процеси уваги, здатність до аналізу, синтезу,
сформованість причинно-наслідкових зв'язків, дрібна моторика,
пам'ять. Ігри Воскобовіча в першу чергу спрямовані на їх розвиток, і одним
з концептуальних положень технології «Казкові лабіринти гри» є розвиток саме
невербального інтелекту у дітей.
Автори технології «Казкові лабіринти гри» не є
прихильниками раннього форсованого розвитку дітей. Весь матеріал є
сензитивним, тобто найбільш сприятливим для сприйняття дітей дошкільного віку,
з урахуванням їх психологічних особливостей.
творчість
Третій принцип «Казкових лабіринтів гри» - ранній
творчий розвиток дошкільнят. Гра створює умови для прояву творчості,
стимулює розвиток творчих здібностей дитини. Дорослій залишається лише
використовувати цю природну потребу для поступового залучення дітей у більш
складні форми ігрової активності.
Розвиваюче середовище -
Фіолетовий ліс
По суті, це розвиваюча сенсомоторна зона. Її
роблять з фанери, ковроліну, малюють на стіні, тканини. Дитина діє тут
самостійно: грає, конструює, тренуючи ті вміння, які придбав у спільній
діяльності з дорослим.В фіолетовому Лісі обов'язково знаходяться казкові
персонажі - Незрімка Всюсь, Ворон Метр, Малюк Гео, Лопушок і інші.
Способи реалізації
технології
Особливості «Казкових лабіринтів гри» такі, що не
треба перебудовувати роботу установи чи ламати звичний уклад життя
вдома.Технологія органічно вплітається у вже існуючі порядки. У відносинах
«дорослий-дитина» тут не передбачається положення дорослого над дитиною, тільки
партнерські відносини. Дитина оточується невимушеній, веселій,
інтелектуально-творчою атмосферою. Вона сплітається з почуття зовнішньої
безпеки, коли малюк знає, що його прояви не отримають
негативної оцінки дорослих, і відчуття внутрішньої розкутості за рахунок
підтримки його творчих починань.
результати
Дослідження, проведені в дитячих садах, що працюють за
технологією Воскобовіча, показали: в групах багато дітей з нормальним, високим
і дуже високим інтелектом. (Градація змін інтелектуального розвитку
виглядає так: інтелект нижче середнього, середній інтелект, норма, високий,
дуже високий, чудовий). Найкраще у малюків розвивається тямущість, вміння
аналізувати, порівнювати. П'яти-шестирічні хлопці вміють концентруватися
при виконанні складних розумових операцій і доводити почату справу до
кінця. Трирічні малюки легко розрізняють і називають жовтий, червоний,
синій, чи не плутають зелений, фіолетовий, блакитний, помаранчевий і інші
кольору.
Особливо хочеться відзначити високий рівень розвитку
палацовий і кистьовий моторики дитячих рук. Крім того, у хлопців, з якими
працювали по Воскобовіча, немає проблем з рахунком, знанням геометричних фігур,
умінням орієнтуватися на площині. Вони рано починають читати.
Вирішеним виявляється і питання мотиваційної
готовності малюків до школи. Діти, які поступово переходять до дорослого
«формі» навчання і «награлися» в дошкільному дитинстві, хочуть йти в школу і
вчитися заради самого вчення. І, як правило, роблять це добре і з
інтересом.
Ігри, навчальні читання
«Конструктор букв»
дозволяє з елементів, сконструювати будь-яку букву алфавіту.
Елементи можна
прикріплювати на поле еластичним шнуром, можна викладати на столі.
«Ігровізор» і додаток «Лабіринти букв». «Гуляючи»
маркером по лабіринтах, дитина знайомиться з буквами, становить слова. На
кожну букву - справжній лабіринт.
Коврограф «Скринька», мотузочки ( «прилипають» до
килимка). Він дозволяє в ігровій формі вирішувати найрізноманітніші
завдання. наприклад:
«Росли в лісі два дерева - одне високе, інше - низька. (Довгу
і коротку мотузочку маємо недалеко один від одного на килимку). Висока
деревце любило похвалитися: "Я - найвище дерево, Я - найсильніше." А
низьке дерево стояло в тіні високого, зітхала і помилково. Забрів якось в
ті ліси гуляка вітер.Яке деревце примітив? Висока. Став розгойдувати
його з стогони в сторону.(Показуємо на килимку). Зрештою дерево зламалося
і у впало до коріння низенького (згинаємо довгу мотузку, щоб отримати букву
І). Останнє, що встигло прокричати високе дерево: "Допоможи-і-і-і
...".
Ще довго-довго останній
звук носило лісове відлуння. »Який звук? Звук І. А яку ми букву побудували
- букву І. Звук і буква - через казку, через образ, через дитячі руки.
«Ромашка», «Яблунька», «Вітрильник», «Сніговик» - Це новинки 2004
року. Кожна з них дозволяє написати більше 20 слів ... шнурком.
З мамою та татом
Удома можна і потрібно створювати розвиваюче середовище, і не обов'язково у
вигляді Фіолетового Лісу.
Чи можна грати в ці ігри без авторських казок? Звичайно можна.Дорослим
просто потрібно придумати свій спосіб привернути увагу дитини до гри.
Сьогодні з логотипом «розвиваючі ігри Воскобовіча» пропонуються десятки
ігор, посібників, ігрових розвиваючих комплексів.
Консультація для батьків «Розвиваємо мислення дітей 2-5 років разом за
допомогою ігор В. В. Воскобовіча»
Кожна
дитина допитливий і ненаситний в пізнанні навколишнього світу. Безпосередньо
інтелектуальний розвиток дитини дошкільного віку здійснюється в ході його
предметної діяльності і спілкування. Саме практичну взаємодію з предметами
відіграє провідну роль в інтелектуальному житті дитини. І починати розвивати інтелектуальні
здібності слід якомога раніше.
Існує
велика кількість способів розвитку інтелекту у
дитини. Найбільш дієвими будуть ті, які пов'язані з предметами і деталями.
»В. В. Воскобовіча . Ігри
В'ячеслава Вадимовича Воскобовіча - унікальний матеріал для
всебічного розвитку дитини ,
в більшій мірі - інтелектуального.
Для
організації ігрової діяльності будинку, зверніть увагу на найвідоміші гри Воскобовіча - «Геоконт» і «Квадрат Воскобовіча » .
Ці
ігри розвивають конструкторські здібності , просторове мислення , увагу,
пам'ять, творча уява, дрібну моторику, вміння порівнювати, аналізувати і зіставляти.
Квадрат Воскобовіча »складається з
32 різнокольорових трикутників, наклеєних на гнучку тканинну основу і
розташованих на певній відстані один від одного. Основні кольори гри
червоний, жовтий, синій і зелений.
Його
можна легко трансформувати, створюючи різноманітні об'ємні і плоскі фігури :
літак, цукерку, будиночок, ворону, черепаху і т. Д. Гра супроводжується
захоплюючою казкою «Таємниця ворона Метра» , вирішувати
поставлені завдання дитині допоможуть мама Трапеція, дідусь Чотирикутник, малюк
Квадрат, папа Прямокутник і інші казкові герої.
Гра
формує абстрактне мислення навички моделювання, вміння
орієнтуватися в просторі розвиває креативний
потенціал, посидючість, пам'ять, увагу.
Геоконт
- гра на розвиток творчого конструювання , в народі називається просто -
дощечка з гвоздиками. Через гвоздики протягнута різнобарвна гумка таким
чином, що виходять контури геометричних фігур. Завдання різняться в
залежності від віку дітей :
•
маленькі просто вигадують свою геометричну фігуру,
•
дошкільнята постарше - «натягують» фігуру за шаблоном, грибок,
вазочка, вікно і т. Д. Ці назви ви знайдете по периметру
інструкції.
Слід зазначити, що ігри Воскобовіча відрізняються статичністю. У зв'язку з цим обов'язково потрібно влаштовувати невеликі перерви, виконувати з дітьми розминку. Тому починайте грати з дитиною на протязі 10 хвилин, потім відкладіть гру. Через час можна повернутися до виконання завдань. В ході гри запасіться терпінням, що не критикуйте дитину Одним з ефективних засобів розвитку мислення у дітей дошкільного віку 4-5 років є ігрова технологія «Казкові лабіринти гри в разі невдачі. Радійте перемогам малюка!!!
Консультація для батьків «Технологія« розвиваючі ігри В. В. Воскобовіча »
Я
сьогодні постараюся розповісти вам про унікальну технології В'ячеслава
Вадимовича Воскобовіча «Казкові лабіринти гри » . Це
ігрова технологія ,
т до гра - це провідна діяльність дітей, не тільки в ранньому віці, але і у
всьому дошкільному періоді, а так само і молодшому шкільному віці. Іншими
словами, на базі РИВ можна будувати освітній процес, починаючи з раннього
дошкільного віку і до молодшого шкільного віку (від 3 до 10 років) .
Метою
його ігор є розвиток творчих ,
пізнавальних даних дітей, інтелектуальних, розумових і математичних здібностей.
Розвиваючі ігри Воскобовіча
- Це
особлива, самобутня, творча і дуже добра технологія . В її
основу закладено 4 основних принципи - інтерес, пізнання, творчість, розвиваюче середовище
- «Фіолетовий
ліс» .
Розвиваюча сенсомоторна зона , що складається з декількох ігрових
областей. У кожній з них діють свої герої, які вчать дітей грати в
різні ігри В . В. Воскобовіча .
Всіх героїв пов'язує казка, вона «оживляє» різні
поняття, роблячи їх цікавими і доступними для дітей. Виконуючи
завдання, дитина допомагає казковим персонажам подолати виникають на їхньому
шляху перешкоди.
Це не
просто гри - це казки ,
інтриги, пригоди, забавні персонажі, які спонукають малюка до мислення і
творчості.
Поштовхом
до винаходу ігор послужили власні діти. Вони народилися у
інженера-фізика В'ячеслава Воскобовіча в епоху Перебудови , і походи по
магазинах іграшок вганяли молодого батька в тугу. Там пропонувалися гри , в які грали ще
бабусі наших бабусь. А в країні вже активно велися розмови про
альтернативну педагогіці. І В'ячеслав Валерійович вирішив внести свій
внесок в передові методи виховання.
Перші ігри Воскобовіча з'явилися на
початку 90-х. "Геоконт", "Ігровий квадрат" (зараз це
"Квадрат Воскобовіча ",
"складушка", "Кольорові годинник" відразу привернули до
себе увагу. З кожним роком їх ставало все більше - "Прозорий
квадрат", "Прозора цифра", "Доміно "," Планета
множення ", серія" Чудо-головоломки "," Математичні кошики
". З'явилися і перші методичні казки. Практика Воскобовіча швидко вийшла за
рамки сім'ї. З проханнями поділитися досвідом його стали запрошувати на
семінари, спочатку в рідному місті (тоді ще Ленінграді)а потім і за
його межами.по розробці, виробництву, впровадженню і поширенню методик і розвиваючих і
корекційних ігор .
У чому
ж особливості ігор Воскобовіча ?
1.
Кожна гра має свої відмінні конструктивні елементи . Наприклад,
в «Геоконт» - це динамічна гумка, в «Прозорому
квадраті» - прозорі і непрозорі частини, в «Квадраті Воскобовіча » одночасно
використані жорсткість і гнучкість.
2. Ігри Воскобовіча підходять для
дітей широкого вікового діапазону. Вони цікаві і для трирічних, і для
семилеток, і навіть для учнів середньої школи. Для малюків передбачені
нескладні одно- або двокрокового вправи, для старших хлопців є складні
багатоступінчасті завдання.
3. Одна
гра дає можливість вирішувати безліч освітніх завдань. Малюк одночасно
освоює букви, цифри, вчиться розрізняти колір, форму, тренує пам'ять,
увагу, розвиває мислення ,
уяву, а також тренує дрібну моторику ручок.
4. В
іграх Воскобовіча закладений
величезний творчий потенціал. З якою грою дитина грає
найдовше? Звичайно, з тією, яка дає йому можливість втілювати
"задумки" в дійсність. Скільки цікавого можна придумати і
зробити з деталей "Чудо-головоломок", різнокольорових
"павутинок" "Геоконт", "вічного орігамі"
"Квадрата Воскобовіча ":
машини, літаки, кораблі, метелики і птиці, лицарі і принцеси - цілий казковий
світ! Ігри дають
можливість проявляти творчість і дорослим.
5.
Всі ігри Воскобовіча мають
казкову огранювання. Дитині набагато цікавіше грати не просто з квадратами
і трикутниками, а з нету Крижинка або різнокольоровими Павутиння павука
Юка. Замість того, щоб вивчати дроби, дитина розгадує Секрети
Чудо-Квіточки, в чому йому допомагає Малюк Гео. Нове і незвичне завжди
краще привертає увагу і легко запам'ятовується.
6.
Головна відмінна риса ігор - образність і універсальність. Гра інтригує,
мобілізує увагу малюка, його інтерес, втягуючи дитини в процес
вирішення. Малюк образно потрапляє в ситуацію, послідовно аналізує свої
дії, поставлені завдання, усвідомлює цілі і знаходить варіанти
вирішення. Дорослий - це рівноправний партнер у грі, яка «сама» займається
навчанням. Для кожного заняття з персонажами можна придумувати нові
історії і подорожі. Ігри Воскобовіча можна застосовувати як в домашній
обстановці, так і в дитячих садах, розвиваючих центрах .
7. Ігри не просто
вчать «читати-рахувати» , вони розвивають такі якості
особистості-творця, як оригінальність і творче мислення, дивергентность
суджень, а також вчать людським взаєминам.
8.
Методичний супровід. Багато гри супроводжуються спеціальними
методичними книгами з казками, в яких переплітаються різні сюжети з
інтелектуальними завданнями, питаннями та ілюстраціями.
Казки-завдання
і їх добрі герої - мудрий ворон Метр, хоробрий малюк Гео, хитрий, але
простакуватий Всюсь, забавний Магнолік - супроводжуючи дитину по грі, вчать
його не тільки математики, читання, логіці, а й людським взаєминам.
З мамою
та татом
Удома
можна і потрібно створювати розвиваюче середовище , і не
обов'язково у вигляді Фіолетового Лісу. Чи можна грати в ці ігри без авторських
казок? Звичайно можна. Дорослим просто потрібно придумати свій спосіб
привернути увагу дитини до гри. Сьогодні з логотипом " Розвиваючі ігри
Воскобовіча "
пропонуються десятки ігор, посібників, ігрових розвиваючих комплексів . У
нинішньому році В'ячеслав Вадимович і його колеги планують випустити
" батьківський "
варіант технології "Казкові
лабіринти гри "
Популярні ігри Воскобовіча , які я почала
використовувати в роботі з дітьми.
«Геоконт» -
її ще називають «дощечкою
з гвоздиками» або
«різнокольорові павутинки" -. Являє собою фанерну дощечку з нанесеною на
неї координатної плівкою. На ігровому полі закріплені пластмасові гвоздики, на
які натягуються різнокольорові «динамічні» гумки. У результаті
такого конструювання виходять
предметні силуети, геометричні фігури, візерунки, цифри, букви.
Ігровий
набір супроводжує методична казка «Малюк Гео, Ворон Метр і Я, дядько
Слава» (в назві казки зашифровано слово «геометрія» ).
А
починається казка так : «Одного разу малюкові Гео приснився
сон. Йде він по білому світу день, другий, третій, і раптом - назустріч
Червоний Звір. Злякався малюк, побіг, і раптом - голос : «Не
бійся Червоного Звіра, прожени його помаранчевим криком» . Крикнув
малюк помаранчевим криком - зник Червоний Звір, але з'явилося дерево, на
вершині якого сиділа Жовта Птах. Змахнула Жовта Птах крилами, закрутила,
Малюк злякався і побіг. І знову голос : «Не бійся
Жовту Птаха - прожени її зеленим свистом». Свиснув малюк зеленим
свистом - зникла Жовта Птах. З'явилося озеро, на березі стояла
човник. Сів Малюк в човник, зробив кілька гребків і раптом випливає
Блакитна Риба. Знову злякався Малюк, подналег на весла, але не тут-то
було. І знову голос : «Не бійся Блакитну Рибу,
прожени її синім пошепки» . Шепнув Малюк синім пошепки - зникло
озеро, зникла човник. Гео стояв перед входом в Фіолетовий Ліс ».
Таким
чином, малюк не просто створює зображення на «Геоконт» , а
робить павутинку павука Юка, промені і відрізки, які називаються
"помаранчевим криком Червоного звіра", "зеленим свистом Жовтої
птиці" або "синім пошепки Блакитний риби". У книжці
наводяться схеми-малюнки того, що повинно у дитини вийти.
В
результаті ігор з "Геоконт" у дітей розвивається моторика кисті і
пальчиків, сенсорні здібності (освоєння кольору, форми, величини, розумові
процеси ( конструювання за словесною моделі , побудова симетричних і
несиметричних фігур, пошук і встановлення закономірностей, творчість.
«Квадрат Воскобовіча » або «Ігровий
квадрат» буває 2-х кольоровим (для дітей 2-5 років) і
4х кольоровим (для 3-7летніх дітей)
Гра
являє собою 32 жорстких трикутника, наклеєних з двох сторін на відстані 3-5 мл
один від одного на гнучку тканинну основу. З одного боку «Квадрат» -
зеленого і жовтого кольору, з іншого - синього і червоного. «Квадрат» легко трансформується :
його можна складати по лініях згину в різних напрямках за принципом «орігамі» для
отримання об'ємних і площинних фігур. Тому-то цю гру називають ще «Вічне
орігамі» або «Квадрат- трансформер» .
Гру
супроводжує методична казка «Таємниця Ворона Метра, або казка про дивовижні
перетвореннях-пригоди квадрата». У ній "Квадрат" оживає і
перетворюється в різні образи : будиночок, мишку, їжачка,
кошеня, човен, туфельку, літачок, цукерку і т. П. Дитина збирає фігури по
картинках в книжці, де показано, як скласти квадрат, і дано художнє зображення
того ж предмета.
Цей
квадрат-головоломка дозволяє не тільки пограти, розвинути просторову уяву
і тонку моторику, але і є матеріалом, знакомящим з основами геометрії,
стеріометріі, рахунковим матеріалом, основою для моделювання, творчості, яке не
має обмежень за віком.
«Кораблик Плюх-плюх»
П'ять квітів, п'ять мачт різної
висоти, прапорці, які знімаються і одягаються.
На
кораблику працюють пальці (треба правильно брати пальчиками прапорці).
Допомагають
нам грати з корабликом матроси - жабенята і капітан - гусак. Для того, щоб
наш кораблик відправився в плавання на ньому треба навести порядок, треба наші
прапорці зняти і випрати. Потім розкласти на столі за кольорами і
просушити. І потім починаємо надягати, допомагаємо діткам, пояснюємо
їм. На маленьку надягаємо найменшу купку і тд. Як варіант, можна
прапорці надіти на пальчики і перейти в динамічну паузу - потанцювати як
жабенята. А потім знову перетворюємося в ребяток і продовжуємо нанизувати
прапорці на щогли. На кораблику можна провести карнавал. Для цього
можна прикрасити кораблик герлянди. І ми виконуємо нанизування на шнурочок
прапорців різними способами (в великий отвір або в маленьке, довільно або по
схемі, вибираючи певний колір). Можна надіти на дітей у вигляді бус або
браслетів і знову влаштувати динамічну паузу - карнавал. На щоглах можна
робити вертикальні ряди, горизонтальні ряди. І коли ми зберемо весь
кораблик, він повинен відправитися в плавання по хвилях(виконується рух
плавання кораблика по хвилях правою і лівою рукою) .
Гра розвиває дрібну
моторику ,
увагу, пам'ять, мислення, дає уявлення про математичні поняття, про колір,
висоті, просторове розташування предметів, умовної.
«Чудо-цветик»
Головоломка- конструктор Чудо-цветик
переносить дитину на галявину Фіолетового Ліси, де Малюк Гео зустрів дівчинку
Часточку. Разом вони розгадують таємницю загадкових різнокольорових
квітів, що ростуть там. Нехай дитина проявить логіку і кмітливість і
допоможе героям впоратися з цим завданням!
Ігрове
посібник зацікавить дітей від трьох до семи років. Малюки зможуть збирати
з пелюсток квіти, будувати башточки, складати з деталей забавні фігурки за
запропонованими схемами або придумувати свої силуети. А діткам постарше,
крім усього іншого, це навчальний посібник допоможе наочно освоїти початкові
математичні уявлення, розуміння яких можуть викликати у дітей труднощі в силу
своєї абстрактності : дроби, склад десяти, співвідношення
цілого і частини. Ви використовуєте гру протягом декількох років і
ускладнюєте завдання в залежності від рівня підготовки дитини. Він починає
з простого - вкладання пелюсток в задану форму. Після конструює за схемою і за
власними ескізами, розвиваєпросторове мислення і
фантазію. Складання фігур з окремих елементів позитивно впливає на творчі
здібності та вміння нестандартно мислити.
Останнє
завдання - знайомство з дробом - готує дитину до освоєння шкільної програми,
розширює його знання в області математики.
Казкова
форма робить процес навчання ненав'язливим і зрозумілим дитині, а значить, нова
інформація засвоюється швидше й ефективніше. Завдання спрямовані на розвиток логічного
мислення, моторики руки, навичок рахунки, логічного мислення, конструкторських здібностей і
уяви.
«Пелюстки (еталони
кольору) Воскобовіча »
Нерідко
малята відчувають труднощі у вивченні поняття. За допомогою цікавих і
веселих ігор, які можна провести, використовуючи посібник "Пелюстки",
ви допоможете своїй дитині з легкістю засвоїти основні колірні еталони.
Ця гра
або посібник для кращого засвоєння дітьми від 2 років і старше такого поняття,
як колір. Адже нерідко діти не відразу засвоюють всі кольори і плутають їх
з відтінками кольорів. Наприклад, вони часто плутають синій і фіолетовий,
жовтий і оранжевий. Колір - поняття для маленької дитини дуже абстрактне
властивість предмета - його не можна відчути або помацати, як, наприклад, форму
або розмір. Тому так важливо зробити колір матеріально відчутним і
перенести його вивчення в ігрову середу дитини.
Гра
"Пелюстки" являє собою набір з 8 різнокольорових
"пелюсток": 7 кольорів веселки + 1 білий. За допомогою
спеціальної контактної стрічки, пелюсточки, немов "реп'ях",
кріпляться на ігрове поле з ковроліну. Ігровий килимок можна покласти на
підлогу, якщо ваш малюк любить грати на підлозі, а можна прикріпити до
будь-якої іншої вертикальної поверхні, завдяки двом отворам по краях ігрового
килимка.
Гра
"Пелюстки" Воскобовіча розвиває колірне і просторове сприйняття
дитини, а також формує навик осмисленого виразу в мові просторових понять :
"над", "під", "між", "поруч",
"зліва", "справа". І не
тільки. "Пелюстки" можна використовувати і для розвитку навичок
рахунку (відлічити
потрібну кількість, визначити порядковий номер і т. П.) .
Коврограф «Скринька»
Знаходить
широке застосування в роботі д / с. Коврограф є поле, розкреслений на
квадрати 10х10 см. Це особливо зручно для нашого д / с, так як наші дошки не розкреслені
на клітини.
У
комплект також входять :
-
пристосування для фіксації на ньому дидактичного матеріалу (посібники «Різнобарвні
липучки» , «Кармашки» );
-
додатки «Різнобарвні мотузочки» , «Кольорові картки» , «Літери
і цифри» .
-
методичний посібник «Скринька» .
Наприклад : Вихователь
ставить червону крапку (липучку) . Просить першу дитину
поставити синю точку через 2 клітини вправо. Другій дитині пропонується
поставити жовту точку через 3 клітини вниз від червоної і т. Д. Коли діти
поставлять 4 кольорові точки, вихователь запитує їх, яка фігура
вийшла. Після правильної відповіді дітей, вихователь різнобарвною
мотузкою «креслить» ромб на коврографе. Таким чином,
використовуючи різнокольорові мотузочки, можна займатися графічними диктантами
на коврографе або створювати різні картини. Коврограф дозволяє в ігровій
формі вирішувати найрізноманітніші завдання. наприклад: "Росли
в лісі два дерева - одне високе, інше - низька. (Довгу і коротку мотузочку
маємо недалеко один від одного на килимку). Висока деревце любило похвалитися :"
Я - найвище дерево, Я - найсильніше. "А низьке дерево стояло в тіні
високого, зітхала і помилково. Забрів якось в ті ліси гуляка вітер. Яке деревце
примітив? Висока. Став розгойдувати його з стогони в сторону. (Показуємо
на килимку) . Зрештою дерево зламалося і у впало до коріння
низенького (згинаємо довгу мотузку, щоб отримати букву і) .
Останнє, що встигло прокричати високе дерево :
"Допоможи-і-і-і. ". Ще довго-довго останній звук носило лісове
відлуння." Який звук? Звук І. А яку ми букву побудували - букву І.
Консультація для батьків «Ігри
В. В. Воскобовіча. «Логоформочкі»
- Ігри розроблені , виходячи з
інтересів дітей.
-
Широкий віковий діапазон.
-
Багатофункціональність і універсальність.
-
Систематизований по віковим групам та освітнім завданням готовий розвиваєдидактичний матеріал.
-
Методичний супровід.
Займаючись
з таким ігровим посібником як " Логоформочкі ", діти
отримують справжнє задоволення і відкривають для себе все нові і нові
можливості. В одну і ту ж гру можуть грати діти від 2-х до 7 років і старше. Гра
починається з простого маніпулювання, ускладнюючи за рахунок великої кількості
різноманітних ігрових завдань і вправ. Займаючись тільки з одним ігровим
посібником, дитина має можливість проявляти свою творчість, всебічно розвиватися і освоювати
велику кількість освітніх завдань.
Логоформочкі 3 - розвиваюча гра В'ячеслава Воскобовіча .
Гра розвиває інтелект :
-
знайомить з геометричними формами;
- з
поняттям симетрії;
- розвиває вміння
порівнювати частини і з'єднувати їх в єдине ціле;
-
вміння вибудовувати логічні зв'язки і залежності.
Задіяна
дрібна моторика :
- розвивається
координація «око-рука» ;
-
точність руху рук і пальців.
Розвиває творчі здібності :
-
вміння складати еталонні фігури, а також фігури складної геометричної форми;
-
вміння обводити предмет і добудовувати малюнок на його основі.
Що
собою являють :
ігрове посібник складається з фанерного планшета, в якому прорізані виїмки під
вкладиші різноманітних геометричних форм;
6 з них
зеленого кольору - вони мають складну геометричну форму (умовні назви (можуть
придумувати самі діти) : «кораблик» (гойдалки, «грибок»(телефон, «щит» , «башточка» , «ворота» , «вазочка» (бант
) ;
9 -
червоного кольору - це еталонні фігури і їх складові частини;
внизу
поля є рухомі лінійки.
Завдяки
пунктирною лінії кожна фігура подумки ділиться на дві частини. В. В. Воскобовіч пропонує
називати їх "вершки" (верхні половини) і
"корінці" (нижні половини) .
Логоформочкі 5
- посібник складається з ігрового поля, в якому розміщено 25 складних фігур і 5
складових частин еталонних фігур. Еталонні фігури пофарбовані в
червоний. Також знизу до полю прикріплені три рухливі лінійки.
З
огляду на складність ігрового посібника, доцільно використовувати його в
підготовчій групі дитячого садка.
Трафарет
" Логоформочкі "
Використовуючи
цей трафарет, дитина зможе виконувати різні вправи і завдання :
1.
зафарбовувати різні фігури;
2.
заштриховувати і обводити фігури по контуру;
3.
домальовувати фігури і контури до предметних картинок;
4.
вирізати фігурки і використовувати їх в аплікаціях;
5.
вважати намальовані елементи і фігури;
6.
співвідносити фігури (яких більше, менше, порівну) ;
7.
визначати місце розташування фігур : вгорі, внизу, праворуч,
ліворуч, в лівій верхній частині листа, в правій верхній і т. П.;
8.
відображати фігури симетрично один одному.
Варіанти
ігор, які ми використовуємо в роботі з дітьми.
"Лабіринт"
Мета : розвиток зорової уваги,
пам'яті, сприйняття форм, логічного мислення.
Хід : На коврографе
по колу розміщуються 5 основних фігур з гри " Логоформочкі Скринька ", між ними
простягаються "Різнобарвні мотузочки" так, щоб один кінець мотузки
упирався в "вершок" однієї фігури, а інший - в "корінець"
другої фігури.
Діти по
черзі очима "проходять" лабіринт, визначають "вершок" і
"корінець", знаходять на поле коврографа фігуру і прикріплюють поруч
з лабіринтом.
"Люстерко"
Мета : розвиток зорової уваги,
вдосконалення просторових уявлень.
Хід : Коврограф за
допомогою мотузки ділиться на дві частини - праву і ліву. У лівій
розташовані фігури. Необхідно скласти і розташувати в правій частині
фігури так, якби вони подивилися в дзеркало.
" Логомешочек "
Мета : розвиток зорової уваги,
сприйняття форм.
1. Хід : Діти по черзі
дістають з мішечка по одній фігурі, розглядають її і знаходять їй місце на
полі, визначивши "вершок" і "корінець".
2. За
словесною інструкції педагога (н- р : верх-півколо,
низ- прямокутник) діти на дотик знаходять частини фігур і складають з
них ціле.
3. Один
дитина вибирає в мішечку фігуру, обстежує її на дотик, описує її, а інша дитина
в свою чергу замальовує фігуру на логовізоре .
Складання
загадок (технологія ТРВЗ)
Педагог
пропонує придумати загадку про наступне об'єкті :
"вершок" - половина овалу, а "корінець" - половина
кола. діти називають - горіх.
Далі
пропонується назвати якийсь горіх і що буває таким же. дитячі відповіді
фіксуються
в таблиці
Так
само для розвитку зорової
уваги, пам'яті, сприйняття форм, логічного мислення і вдосконалення просторових
уявлень можна використовувати гру "Чарівний поясок" (
"Так-НЕТКО")
Казка
(в процесі розповідання діти описують отримані фігури, називають частини)
Одного
разу Крутик За відправився в ліс за грибами. Він взяв великий щит і
сміливо пішов у зарості. Великим щитом він розсовував гілки, захищався від
колючок (пропоную побудувати щит)
Нарешті,
він вийшов на галявину, де ріс величезний білий гриб (викладається
гриб) Різними способами Крутик За намагався його зірвати, але йому це
так і не вдалося. Крутик За вирішив відпочити. А прокинувшись,
побачив, що гриб і щит помінялися частинами і коло покотився. Що ж
залишилося? (бант)
Задумався
Крутик За на що йому бант і вирішив подарувати його часточку.
Подарувавши
бант часточками, Крутик За запросив її покататися по озеру на кораблику (скласти
кораблик)
Раптом
здійнявся сильний шторм і їх хвилею викинуло на берег, де стояла стара
вежа (пропонується з банта і корабля зробити вежу)
Але в
башті не виявилося ні вікон, ні дверей. Як допомогти героям сховатися від
вітру і дощу? (викладають двері, вікно, парасольку.)
А
продовження історії, ми дізнаємося наступного разу.
Захоплюючі ігри познайомлять
дошкільнят з еталонними фігурами, навчать аналізувати, порівнювати предмети,
бути уважними і кмітливим!
Майстер-клас для педагогів
«розвиваючі ігри Воскобовича.
Мета майстер-класу :
впровадити технологію Воскобовіча «Казкові
лабіринти гри » в педагогічну діяльність
кожного вихователя .
Завдання :
познайомити вихователів з розвиваючими
іграми Воскобовіча ,
їх особливостями, формами і методами роботи з іграми.
Розвивати творчий
пізнавальний інтерес до ігор Воскобовіча .
Виховувати
повагу до авторських ігор; бажання застосовувати отримані знання у
своїй педагогічній діяльності
Вступ
Трішки
історії
В'ячеслав Воскобовіч - живе в
Санкт-Петербурзі. Їм розроблено понад 40 розвиваючих ігор і
посібників . У
минулому В'ячеслав Вадимович інженер-фізик.
Поштовхом
до винаходу ігор послужили двоє власних дітей і «порожні»магазини
іграшок в епоху Перебудови. Воскобовіч , намагаючись
знайти альтернативу звичайним пострадянським іграшка, натрапив на досвід
Нікітіна і Зайцева, але вирішив піти своїм шляхом. Так з'явилися його
перші творчі ігри : «Геоконт» , «Ігровий
квадрат» , «Кольорові годинник» .
Трохи
пізніше був створений центр ТОВ « розвиваючі ігри
Воскобовіча » по розробці,
виробництву, впровадженню і поширенню методик і розвиваючих і
корекційних ігор .
Розвиваючі ігри від Воскобовіча представляють собою самобутню,
особливу, творчу і дуже добру методику.
Все
засноване на трьох основних принципах :
-
Пізнання
-
Інтерес
-
Творчість
Цілі
занять з ігровими матеріалами Воскобовіча
Розвиток у
дитини пізнавального інтересу і дослідницької діяльності.
Розвиток спостережливості , уяви, пам'яті, уваги, мислення і
творчості.
Гармонійне розвиток у дітей
емоційно-образного та логічного начал.
Формування
базисних уявлень про навколишній світ, математичних поняттях, звукобуквенний
явищах.
Розвиток дрібної моторики .
Особливості розвиваючих ігор
Воскобовіча
- Ігри розроблені , виходячи з
інтересів дітей.
Займаючись
з такими ігровими посібниками, діти отримують справжнє задоволення і
відкривають для себе все нові і нові можливості.
-
Широкий віковий діапазон.
В одну
і ту ж гру можуть грати діти від 2-х до 7 років і старше.
Гра починається
з простого маніпулювання, а потім ускладнюється за рахунок великої кількості
різноманітних ігрових завдань і вправ.
-
Багатофункціональність і універсальність.
Займаючись
тільки з одним ігровим посібником, дитина має можливість проявляти свою творчість,
всебічно розвиватися і
освоювати велику кількість освітніх завдань (знайомитися з цифрами або
буквами, кольором або формою, рахунком і т. Д.) .
Практична
частина
1. Міні
скринька Бджілка ЖУЖА збирає нектар
Запитання
і завдання :
Бджілка
полетить по жовтій доріжці до якого квітки прилетить?
З якої
доріжці потрібно летіти, щоб дістатися до квітки з синьою серединкою і
червоними пелюстками?
ускладнення :
Додати
кількість квіток, зробити квіти з однаковими серединками, але різними
пелюстками або квітки однаковою забарвлення, але з різною кількістю пелюсток.
Як
можна видозмінювати і урізноманітнити завдання?
Вирішити
зворотну задачу.
Додати
кількість елементів.
Додати
в завданні властивість (колір-розмір) .
Ускладнити
об'єкт (додати до нього елементи, наприклад, пелюстки до квітки) .
Трансформувати
об'єкт (змінити положення : повернути, перевернути,
перемістити) .
2. «Назви
правильно» (4-5 років)
завдання :
формування
у дітей вміння складати речення з простими приводами перед, після, між.
Матеріали
та обладнання :
ігрове поле «Коврограф Скринька» , посібник «Різнобарвні
квадрати» , персонаж «Ведмедик Мишика» .
Ігрова
ситуація :
Одного
разу Ведмедик Мишика забрів в Місто Різнокольорових будинків. (Кольорові
квадрати
розташовуються
на «Коврографе» наступним чином : три ряди по
три квадрата в кожному,
між
ними Ведмедик Мишика).
завдання :
Називати,
де знаходиться Мишика, його місце розташування між будинками, складаючи
пропозицію з приводами перед, після, між.
Наприклад : Ведмежа стоїть
між червоним і зеленим квадратом.
2.
Коврограф «Скринька» і стрічки - липучки.
Він
поширений в дошкільних установах, замінює собою фланеллеграф. Цей посібник
надає величезний простір для творчої діяльності, як дітей, так і педагогіві підходить для
індивідуальних і групових занять. На килимку "Скринька" можна
творити чудеса власними руками. Спеціальні пристосування міцно як реп'ях,
утримують на ігровому полі картки додатків, перетворюючи заняття веселу гру.
На
прикладі «скринька» і стрічок хочу показати Вам, яким чином
можна вирішити такі корекційні завдання, як розвиток дрібної моторики
і автоматизація звуків. Візьміть стрічку, помацайте її, яка вона на
дотик? (відповіді педагогів )
Візьмемо «Скринька» викладемо
за допомогою стрічки пряму лінію. Таким чином, ми розвиваємо дрібну
моторику . Паралельно
з розвитком дрібної моторики , можна автоматизувати поставлені
звуки (представляємо, що лінія-доріжка, по якій повзе змія і шипить) . В
цей час пальцем проводимо по доріжці і вимовляємо звук «ш» . Завдання
можна ускладнити наступним чином : за допомогою другої стрічки
викладаємо
криву,
хвилеподібну, ламану лінію. Придавлюємо стрічку пальцем, натискаємо на неї
(масажуючи кінчики пальців, розвиваємо дрібну моторику
кистей рук, а, отже, розвиваємо мова у дітей ). Змія
повзе вгору, спускається вниз, вимовляємо голосно і тихо звук «ш» . За
допомогою стрічок можна обводити і з'єднувати картинки, створювати з них різні
фігури і узори; вивчати нові і повторювати знайомі букви.
наприклад :
"Росли
в лісі два дерева - одне високе, інше - низька. (Довгу і коротку мотузочку
маємо недалеко один від одного на килимку). Висока деревце любило похвалитися :"
Я - найвище дерево. Я - найсильніше. "Низький дерево стояло в
тіні високого, зітхала і помилково. Забрів якось в ті ліси гуляка-вітер. Яке
деревце він помітив? Висока. Став розгойдувати його з боку в бік (показуємо
на килимку) . Зрештою, дерево зламалося і впало до коріння
низького (згинаємо довгу мотузку, щоб отримати букву І) .
Останнє, що встигло прокричати високе дерево: "Допоможи-і-і-і.". Ще
довго-довго останній звук носило лісове відлуння ". Який звук? - Звук І. А
яку ми букву побудували? - Букву І. Звук і буква - через казку, через образ,
через дитячі руки.
На що
слід звернути увагу під час занять з дитиною по іграх Воскобовіча :
• Підготовка. Перед
тим як пропонувати гру дитині - ознайомтеся з методичними рекомендаціями та
самою грою.
•
Мова. В основному діти працюють руками і мало говорять. Під час
занять розпитуйте дитину, що він робить, чому вибрав саме цю фігуру, а не іншу,
просите переказати казкове завдання або придумати свій сюжет.
•
Статичність. Займаючись з ігровими матеріалами, дитина найчастіше
знаходиться в одній і тій же сидячій позі. Необхідно враховувати вікові
особливості дітей і вчасно відволікати «загралися» від гри .
.
3.
"Чарівна Вісімка" Воскобовіча Авторська
методика для дітей від 5 до 10 років
Знайомство
дитини з цифрами за допомогою цього незвичайного допомоги доставить йому
справжнє задоволення. Заняття математикою перетвориться в захоплюючу
гру. "Чарівна Вісімка" Воскобовіча допоможе розвинути у дитини
пам'ять ,
увагу, уяву, дрібну моторику рук, просторове і логічне мислення, вміння
рахувати, складати цифри і образні фігури.
Ця
захоплююча і розвиваюча гра
представляє собою основу, виготовлену з дощечки. На дощечку за допомогою
гумок кріпляться різнокольорові деталі цифр, теж фанерні. Дитина повинна
навчитися складати з цих деталей-паличок всі цифри від 0 до 9. Попутно дитина
засвоює поняття про колір за допомогою особливої лічилки Воскобовіча . Вона
звучить так: "Кохлем-Охле-Желе-Зеле-Гелі-Селі-Фі". У
цій лічилці початкові літери відповідають 7 квітам веселки. Саме основне
правило - кольору повинні йти в строго визначеному порядку. Це дозволить
дитині складати цифри не тільки з паличок, а й подумки. Часто вихователі в
дитячих садах дають дітям завдання на пошук помилок в складених вихователями
або іншими дітьми цифрах. Дитина повинна усунути невірну послідовність
кольорів або придумати свої власні завдання. На початку занять можна
скористатися додається до гри інструкцією, в якій описані деякі варіанти
ігор. Наприклад, гра зашифрують цифру : перед малюком
викладена цифра "вісім". Запропонуйте з неї зробити цифру
"дев'ять" і вимовити лічилку, яка в результаті вийде (кохлем-Охле-Желе-Зеле-Селі-Фі). А
тепер ви скажіть дитині шифр-прислів'я (кохлем-Желе-Зеле-Фі, а малюк викладе
вийшла цифру ( "чотири") .
Я
думаю, що все гри ,
про які ми сьогодні поговорили, Вам знадобляться і вашим дітям. Ж
Комментариев нет:
Отправить комментарий