Звіт вихователя Федій Ірини Анатоліївни

среда, 19 января 2022 г.

ТЕМА НАД ЯКОЮ ПРАЦЮЮ

 

Тема:               «Розвиток  творчого  мислення  дітей  дошкільного  віку  засобами розвиваючих  ігор  В. Воскобовича.»

 

 Мета:      Розвиток творчих, пізнавальних даних дітей, інтелектуальних, розумових і математичних здібностей. Його ігри - ефективний засіб формування таких якостей, як організованість, самоконтроль, творчість, інтелектуальний розвиток, мислення.

 Очікувальні результати:

 

   1.Розвиток у дитини пізнавального інтересу, бажання і потреби пізнати нове.

   2.Розвиток спостережливості, дослідницького пошуку в навколишній діяльності.

   3.Розвиток уяви, креативного мислення (бачити звичайний об`єкт під новим кутом зору).

   4.Гармонійний,  збалансований розвиток дітей.

   5.Формування базисних уявлень (математичних, про навколишній світ, мовних навичок).   

    Шляхи реалізації:     Якісна реалізація розвиваючих ігор В. Воскобовича  неможлива   без визначеня рівня знань дітей, тому я провела діагностику(в межах 100%),яка на початку року показала:

1.Розумова активність склала - 27% ,а на кінець року - 32%.

2. Рівень логічного мислення - 29% , а на кінець року - 35%.

3.Інтелектуальні та пізнавальні здібності -28% а на кінець року - 33%.

Отже,  після первинної діагностики, щоб реалізувати свою мету я визначила наступні завдання: 1. Розвивати пізнавальні, інтелектуальні здібності дітей.
2. Підвищувати розумову активність: мислення, пам'ять, увагу, уяву.

3. Розвивати сенсорні здатності сприйняття кольору і форми.


4. Тренувати дрібну моторику рук, тактильно-дотикових аналізаторів.


5.
Створювати ігрову ситуацію, розвивати допитливість.

Ці завдання я вирішила виконувати як на занятті, так і в повсякденному житті. Розвиваючі  ігри  В. Воскобовича   я  підбирала,  виходячи  з  основної теми кожного заняття. Такий підхід допоміг мені підвищити рівень знань дітей майже на 7%.

ТЕРМІН

            НАЗВА ГРИ.

         ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ.

Вересень.

Диво- хрестики.

Розвивати вміння порівнювати предмети за кольорами, виявляти зміни в кольорах.

 

Диво- квітка.

Закріпити уявлення поняття «один-багато».

Жовтень.

Ліхтарики.

Розвивати сенсорні здібності (розрізняти колір, розмір, кількість).Розвивати увагу, уяву, творче мислення, пам’ять.

 

Черепашки.

Навчити бачити частини груп предметів,кожна з яких відрізняється за кольором.

 

Кораблик- « Бриз- Бриз ».

Вправляти в утворенні чисел 2 і 3 способом додавання одиниці до попереднього числа.

Листопад.

Кораблик- « Бриз- Бриз ».

Вчити об’єднувати дві групи предметів для визначення кількості способом перелічування предметів у новоутвореній множині в межах трьох.

 

Квадрат В.Воскобовича: чотирьох-колірний.

Вправляти в обстеженні геометричних фігур за допомогою тактильних аналізаторів. Розрізняти фігури за кольором та розміром.

 

Геокон- «Малюк».

Вчити порівнювати однакові та різні предмети за величиною, довжиною, висотою.

Грудень.

Геокон- «Малюк».

Заохочувати до використання у мовленні слів: великий, маленький, довгий, короткий, високий, низький.

 

Квадрат В.Воскобовича: чотирьох-колірний.

Вчити конструювати трикутні фігури за поданим зразком вихователя.

Січень.

Прозорий квадрат В. Воскобовича.

Вчити знаходити названу вихователем геометричних фігуру серед інших фігур. Конструювати предмети за зразком вихователя шляхом накладання на силует зразка.

 

Рахунковий потяг.

Закріпити рахунок в межах трьох; вміння співвідносити цифри 1-3 з кількістю. Розвивати дрібну моторику рук.

 

Квадрат В.Воскобовича: чотирьох-колірний.

Навчити конструювати летучу миш за зразком вихователя. Називати і відрізняти фігури трикутної форми, їх розмір і колір.

Лютий.

Ігровізор.

Розвивати вміння виявляти спільні ознаки предметів і фігур, у грі: «Знайди чия тінь», знаходити силует відповідної форми і розміру.

 

Прозорий квадрат В. Воскобовича.

Учити розрізняти й називати геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник; конструювати предмети шляхом накладання або прикладанням пластинок; розвивати уяву.

 

Рахунковий потяг.

Закріпити порядкову лічбу до 4, вміння співвідносити цифри 1-4 з кількістю. Розвивати дрібну моторику рук.

Березень.

Ігровізор.

Удосконалювати вміння визначати розташування предметів, уживаючи прийменники «на», «над», «у». Розвивати дрібну моторику рук.

 

Мотузок – Затійник.

Навчати знаходити предмети у просторі, визначати його розташування словами: «угорі», «унизу», «на». Розвивати дрібну моторику рук.

 

Рахунковий потяг.

Удосконалювати вміння порівнювати предмети за довжиною, позначаючи словами результати порівняння.Закріпити порядкову і зворотню лічбу в межах 4.

Квітень.

Ігровізор.

Формувати вміння виділяти головне на основі порівнювання  спільних ознак педметів, знаходити їх на запропонованій таблиці, вміння виділяти перший наголошений голосний у слові.

 

Мотузок – Затійник.

Удосконалювати вміння порівнювати предмети за довжиною, позначаючи словами результати порівняння; орієнтуватись у просторі: ліворуч, праворуч.

 

Кораблик- « Бриз- Бриз ».

Продовжувати вправляти дітей у порівнюванні предметів за шириною, удосконалювати вміння орієнтуватись у часі та просторі ( уживаючи слова «за», «на». «під», «над», «далі», «ближче»).

Квітень.

«Нетаюча крига».

Удосконалювати вміння порівнювати предмети за розміром; розрізняти й називати: круг, квадрат, трикутник; порівнювати дві групи предметів; закріплювати просторові уявлення.

 

Мотузок – «Затійник».

Вчити розрізняти просторові ознаки ( короткий- довгий, вузький- широкий) і правильно називати їх.

 

Кораблик- « Бриз- Бриз ».

Вправляти в умінні порівнювати предмети по висоті і кольору. Називати їх і розрізняти за основними кольорами. Розвивати звукову культуру мовлення.

Травень.

Ігровізор.

Учити правильно будувати речення ( прості й складні) із сполучниками та без, вживати прийменники. Знаходити предмети на запропонованій таблиці, виражати їх в реченні.

 

Квадрат В.Воскобовича: чотирьох-колірний.

Навчити конструювати літачок за зразком вихователя. Називати і відрізняти фігури трикутної форми, їх розмір і колір.

 

Мотузок – «Затійник».

Вправляти у вживанні часу дієслів із займенниками( у мене, у нього, до неї, до нього); порівнювати предмети за довжиною.




Автор інноваційної технології: В. В. Воскобович.

Тема: «Розвиток творчого мислення дітей дошкільного віку засобами розвиваючих ігор В. Воскобовича».

Мета: спонукати дитину до специфічного образного пізнання дійсності, яке виявляється у вмінні спостерігати, порівнювати, виділяти головне, аналізувати форму, об’єм, пропорції, колір, але водночас зберігати цілісне уявлення, розвивати зорову пам’ять, окомір, дрібну моторику пальців.

Проблема: ефективний розвиток інтелектуальних здібностей дітей дошкільного віку.

Завдання:

- сприяти розвитку у дитини зацікавленість і прагнення до пізнання нового;

-розвивати вміння спостерігати, досліджувати навколишній світ;

-розвивати уяву, креативне мислення (здатність подивитися на знайомий об'єкт зовсім іншим поглядом, мислити гнучко і оригінально);

-гармонійний підхід до розвитку у дітей емоційності, образного мислення та логіки;

-надати допомогу в розвитку математичних та мовленнєвих умінь;

-формувати початкові уявлення про навколишньої дійсності;

-сприяти психічному розвитку;

-розвивати дрібну моторику.

 

Очікувані результати:

1. Розвиток у дітей уваги, пам'яті, уяви , креативності, мислення (вміння гнучко, оригінально мислити, бачити звичайний об'єкт під новим кутом зору).

2. Гармонійний, збалансований розвиток у дітей емоційно-образного та логічного початку.

3. Засвоєння базисних уявлень (про навколишній світ , математичних, мовних умінь.)

4. Розвиток дрібної моторики і всіх психічних процесів.

5. Вміння орієнтуватися у просторових відносинах, розрізняти форму й розмір геометричних фігур.

8 Вміння конструювати площинні та об'ємні фігури, користуючись трафаретною схемою (альбомами фігур) або власним задумом;

9. Збагачення словника і розвитку мовленнєвого-міркування, мови-висловлювання, мови-доказу.

10. Розвиток універсальних інтелектуальних здібностей.

11. Розвиток умінь моделювання за поданими схемами.

12.Загальне усвідомлення- розуміння, як запас знань і уявлень про предмети і явища навколишньої дійсності.

13. Кмітливість-швидкість і гнучкість розумових процесів, що дозволяють дитині виділити головне в проблемі, аналізувати, зіставляти, розмірковувати і робити висновки;

14. Вміти- пояснювати, міркувати, домовлятися один з одним.

 

 

Місяць

Робота з дітьми.

Робота з батьками.

Робота з педагогами.

1.

Вересень

*Заняття за технологією В. Воскобовича: «Пригоди Колобка».

 

*Дидактична гра:

 « Диво-Квітка»

(Прикрасимо групову кімнату).

 

*Гра: «Диво-Хрестики»

(Моя іграшка).

 

*Математичний-конструктор: «Геокон-Малюк».

(Квіточка для друга).

 

Ширмочка: «Актуальність розвиваючих ігор В. Воскобовича для розвитку творчого мислення дошкільника»

Консультація:

«Ігри В. Воскобовича».

2.

Жовтень

* Заняття за технологією В. Воскобовича: «Подорож у казкову країну»(за методичним полотном: «Фіолетовий ліс»).

 

* Конструювання по трафарету : «Чудо –Соти №1» за альбомом

 «Фігурок –

«Чудо-Соти № 1».

 

*Гра: «Ігровізор».

(Наш казковий квітник).

 

Консультаця : «Казкові лабіринти

В. Воскобовича».

Інтерактивна ділова гра:

«Казкові лабіринти».

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Листопад

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Грудень

*Заняття за технологією В. Воскобовича: «Подорож до Фіолетового лісу»

(Домашні тварини).

 

*Дидактична гра: «Ліхтарики».

(Житло для наших менших друзів-птахів).

 

*Гра: «Кораблик: Плюх- Плюх».

*Заняття за технологією В. Воскобовича: « Друзі йдуть в гості до бджілки Жужі» за малим ігровим осередком: «Фіолетовий ліс».

 

* Конструювання по трафарету : «Диво-Хрестик №2» за альбомом

 «Фігурок –

«Диво-Хрестик №2».

 

*Оригамі за чотириколірним квадратом В. Воскобовича (зимуюча пташка).

 

*Гра: «Рахунковий потяг».

(Сніжинки).

 

Пам’ятка: «Три –«Кита» ігрової технології  В. Воскобовича».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поради : «Як правильно обрати іграшку для своєї дитини».

Творча вітальня:

«Розвиваючи ігри».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематична виставка:

«Презентація наочних матеріалів по розвиваючим іграм В. Воскобовича:»

5.

Січень

*Заняття за технологією В. Воскобовича: «Несподівана зустріч»

 

*Прозорий квадрат В. Воскобовича: «Зима- скульптор».

 

*Гра: «Черепашки».

(Візерунки на вікнах).

 

Анкетування: «Інформаційний простір дитини».

Вікторина:

«Чотириколірний квадрат В. Воскобовича».

6.

Лютий

*Заняття за технологією В. Воскобовича:

 « Будиночки для гномів».

 

*Гра: «Мотузок-Затійник» (Вітаміни).

 

*Квадрат В. Воскобовича-Двоколірний- ори гамі: «Загадка».

 

*Диво –Квітка: «Лікарська рослина».

Смартмоб : «Нові герої+ нова казка» до розвиваючого середовища:

« Фіолетовий ліс».

Рекомендації з навчання:

«Як грати з дитиною за технологією В. Воскобовича».

7.

Березень

*Заняття за технологією В. Воскобовича:

 «Казковий світ гри».

 

* Гра: «Мотузок-Затійник» (Весняний дощик).

 

*Гра: «Нетаюча Крига».

(Весняні явища).

 

* Конструювання по трафарету : «Чудо –Соти №1» -«Перщі квіточки весни».

 

Щоденник: « Нащі успіхи» (щоденний запис для батьків, що дитина навчилася, зуміла виконати на протязі дня).

Бюро педагогічних знахідок:

«В. Воскобович-

педагог новатор»

8.

Квітень

*Заняття за технологією В. Воскобовича:

 «В гості до їжачка».

 

*Гра: «Рахунковий потяг».

(Світлофор).

 

*Гра: «Геокон- Малюк»

(Транспорт).

 

*Гра: «Мотузок- Затійник»

(Сонечко і тепло).

Папка пересувка: «Багатогранний світ Казкових лабіринтів за  ігровим середовищем «Фіолетовий ліс».

Диспут:

«Іграшка в житті малюка».

9.

Травень

*Заняття за технологією В. Воскобовича:

 «Подорож до весняного лісу».

 

*Гра-оригамі: «Змійка»

За альбомом Воскобовича.

 

*Гра: «Диво-Квітка»

(Овочі).

 

*Гра: «Кораблик: Плюх-Плюх»

(Незнайомі тварини).

 

Педагогічне доручення: «Разом з малюком»

(Авторська казка до ігрового середовища: «Фіолетовий ліс».

Вправа «Асоціативний ряд до поняття-

Фіолетовий ліс».


Автор інноваційної технології: В. В. Воскобович.

Тема: «Розвиток творчого мислення дітей дошкільного віку засобами розвиваючих ігор В. Воскобовича».

Мета:

 Розвивати у дитини пізнавальний інтерес, бажання і потреби пізнати нове; спостережливість, дослідницького пошуку в навколишній діяльності; уяву, креативне мислення (бачити звичайний об’єкт під новим кутом зору); гармонійний збалансований розвиток дітей. Формувати базисні уявлення (математичні, про навколишній світ, мовні навички).

Розширити ігровий матеріал для роботи з дітьми:

–ігри, відповідно інтересам , можливостям дітей.

–індивідуальні завдання.

– поступове використання всіх ігор Воскобовича.

Проблема: ефективний розвиток інтелектуальних здібностей дітей дошкільного віку; включення авторських розвиваючих ігор в діяльність дитини з поступовим ускладненням навчального матеріалу.

Завдання:

1.За допомогою розвиваючих ігор зробити цікавим заняттям для малюка. 2.Викликати зацікавленість до набутих знань, вмінь, навиків.

3. Перейти від звичних занять з дітьми до пізнавальної ігрової діяльності, організованої дорослими або самостійної.

4.Насичіти доброзичливими емоціями спілкування з дорослими в грі. 5.Розвинути психічні процеси, увагу, пам’ять, уяву, мислення, мову. 6.Підтримувати діяльність дитини в зоні оптимальної складності через постійне та поступове ускладнення ігор.(«по спіралі»).

 7.Надати дитині в грі «предметного» результату.

8. Побудувати педагогічний процес так, щоб він сприяв інтелектуальному, творчому розвитку дітей в грі.

(інтелектуально-ігровий центр - об'ємний або площинний Фіолетовий ліс, «населений» казковими персонажами).

 

Очікуванні результати:

Ефективний розвиток психічних процесів, уваги, пам'яті, уяви , креативності, мислення (вміння гнучко, оригінально мислити, бачити звичайний об'єкт під новим кутом зору); розвиток раннього творчого та інтелектуального росту дітей; засвоєння базисних уявлень (про навколишній світ , математичних, мовних умінь.); одночасне засвоєння букв, цифр; розрізнення кольорів, форм; вміння- пояснювати, міркувати, домовлятися один з одним; розвиток дрібної моторики і всіх психічних процесів.

Місяць

Робота з дітьми.

Робота з батьками.

Робота з педагогами.

1.

Вересень

*Заняття за технологією В. Воскобовича: ««День народження Бджілки».

 

*Дидактична гра:

«Розділи фігури»

 

*Гра: «Подорож для Крутика По»

 

*Математичний-конструктор: «Геокон-Малюк».

(Веселі фігурки).

 

Щоденник: « Нащі успіхи» (щоденний запис для батьків, що дитина навчилася, зуміла виконати на протязі дня).

Консультація:

«Значення ігор В. Воскобовича для кожної вікової групи».

2.

Жовтень

* Заняття за технологією В. Воскобовича: «Подорож до осіннього лісу»

(за методичним полотном: «Фіолетовий ліс»).

 

* Конструювання по трафарету : «Чудо –Соти №1»

(Осінні листочки).

*Гра: «Різнокольорові цифри» за комплектом Воскобовича: «Прозори цифри».

Папка-пересувка: «Казкові лабіринти

В. Воскобовича».

Інтерактивна ділова гра:

«Фіолетовий ліс».

3.

Листопад

*Заняття за технологією В. Воскобовича: «Дерева у Фіолетовому лісі»

 

*Дидактична гра: «Готуємося до свята» за малим осередком: «Фіолетовий ліс».

 

Пам’ятка: «Що розвивають ігри Воскобовича».

Ділова гра: «Подорож по розвиваючим іграм Воскобовича».

4.

Грудень

*Заняття за технологією В. Воскобовича: « У пошуках Диво-Квітки» за малим ігровим осередком: «Фіолетовий ліс».

 

* Конструювання по трафарету : «Диво-Хрестик №2» за альбомом

 «Фігурок –

«Диво-Хрестик №2».(Зимові візерунки).

 

*Оригамі за двохколірним квадратом В. Воскобовича (зимуюча пташка).

*Гра: «Збери кольори» за авторською грою: «Диво-Квітка».

Рекомендації: «Як правильно обрати іграшку для своєї дитини».

Тематична виставка:

«Презентація нових наочних матеріалів по розвиваючим іграм В. Воскобовича»

5.

Січень

*Заняття за технологією В. Воскобовича: «Зимові розваги».

 

*Прозорий квадрат В. Воскобовича: «Зима- скульптор» за зразком.

*Гра: «Допоможи тваринкам знайти свої домівки» за великим предметно-розвиваючим середовищем: «Фіолетовий ліс».

Анкетування: «Гра та іграшка вашої дитини».

Майстер клас: «Чотириколірний квадрат В. Воскобовича своїми руками».

6.

Лютий

*Заняття за технологією В. Воскобовича:

 «Годівничкі для пташок».

 

*Гра: «Мотузок-Затійник» (Вітаміни).

 

*Квадрат В. Воскобовича-Чотириколірний- оригамі: «Загадка».

 

*Гра: «Подорож до міста Плутанка».

Смартмоб : «Нові герої+ нова казка» до розвиваючого середовища:

« Фіолетовий ліс».

Рекомендації-пам’ятки: «Як грати з дитиною за технологією В. Воскобовича».

7.

Березень

*Заняття за технологією В. Воскобовича:

 «Чарівна весна».

 

* Гра: «Мотузок-Затійник» (Весняний дощик).

 

*Гра: «Нетаюча Крига».

(Весняні явища).

 

* Конструювання по трафарету : «Диво-хрестик №2» -весняні квіти.

Ширмочка: Знайомтесь: ігрова технологія інтелектуально-творчого розвитку дітей: «Казкові лабіринти гри В.В.Воскобовича».

Консультація: «В. Воскобович-

педагог новатор»

8.

Квітень

*Заняття за технологією В. Воскобовича:

 «В гості до Зайчика».

 

*Гра: «Склади веснянний пейзаж».-на малому осередку Фіолетовий ліс.

 

*Гра: «Геокон- Малюк»

(Квіти).

 

*Гра: «Мотузок- Затійник»

(фрукти).

Папка-пересувка: «Багатогранний світ авторських ігор В.Воскобовича».

Майстер-клас: «Геокон своїми руками».

9.

Травень

*Заняття за технологією В. Воскобовича:

 «Природні зміни».

 

*Гра-оригамі: «Змійка»

За альбомом Воскобовича.

 

*Гра: «Збери яблука» за великим предметно-розвиваючим середовищем Фіолетовий ліс.

 

*Гра: «Кораблик: Плюх-Плюх»

(Мешканці водойм).

Педагогічне доручення: «Разом з малюком»

(Новий герой до ігрового середовища: «Фіолетовий ліс».)

Консультація: «Розвиваючі ігри В.Воскобовича у різних видах діяльності».

 Автор інноваційної технології: В. В. Воскобович.

Тема: «Казкові лабіринти гри»-як засіб інтелектуального і творчого розвитку дітей дошкільного віку».

Мета:

1.     Розвиток у  дитини пізнавального інтересу, бажання і потреби     пізнати нове.

2.    Розвиток спостережливості, дослідницького пошуку в навколишній діяльності.

3.    Розвиток уяви, креативного мислення (бачити звичайний  об’єкт під    новим  кутом  зору).

4.    Гармонійний збалансований розвиток дітей.

5.    Формування базисних уявлень (математичних, про навколишній світ, мовних навичок).

 

Ігровий    матеріал    націлює    на   три   напрямки роботи з дітьми:

1- етап     –  вибір  гри,   відповідно  інтересам ,  можливостям дітей.        

2-  етап    –    підбір   відповідних     завдань.

3- етап   –  поступове  використання  всіх   ігор,   які  входять  в   комплект.

Постійне ускладнення ігор дозволяє підтримувати дитячу діяльність в зоні оптимальних труднощів. Таким чином реалізується принцип потенційного розвитку дитини.

Основні принципи технології.

Принципи, покладені в основу цих ігор - інтерес, пізнання, творчість є максимально діючими, так як гра звертається безпосередньо до дитини доброю, веселою, сумною мовою казки, інтриги, цікавого персонажа або запрошенням до пригод.

Гра плюс казка. Перший принцип - навчання дітей дошкільного віку у грі. Особливості цих ігор в тому, що реально вибудовується весь процес навчання дитини. «Казкові лабіринти гри» - це форма взаємодії дорослого і дітей через реалізацію певного сюжету казки. В сюжет казки органічно включено систему запитань, завдань, вправ.

Розвиток психічних процесів. Постійне і поступове ускладнення ігор (по спіралі) дозволяє підтримувати дитячу діяльність в зоні оптимальних труднощів. В кожній грі дитина досягає певного предметного результату.

Ранній творчий розвиток. Ігри створюють умови для прояву творчості, стимулюють розвиток творчих здібностей.

 

Проблема: ефективний розвиток інтелектуальних здібностей дітей дошкільного віку; включення авторських розвиваючих ігор в діяльність дитини з поступовим ускладненням навчального матеріалу.

Завдання:

1.За допомогою розвиваючих ігор зробити цікавим заняттям для малюка. 2.Викликати зацікавленість до набутих знань, вмінь, навиків.

3. Перейти від звичних занять з дітьми до пізнавальної ігрової діяльності, організованої дорослими або самостійної.

4.Насичіти доброзичливими емоціями спілкування з дорослими в грі. 5.Розвинути психічні процеси, увагу, пам’ять, уяву, мислення, мову. 6.Підтримувати діяльність дитини в зоні оптимальної складності через постійне та поступове ускладнення ігор.(«по спіралі»).

 7.Надати дитині в грі «предметного» результату.

8. Побудувати педагогічний процес так, щоб він сприяв інтелектуальному, творчому розвитку дітей в грі.

(інтелектуально-ігровий центр - об'ємний або площинний Фіолетовий ліс, «населений» казковими персонажами).

 

Очікуванні результати:

«Казкові лабіринти гри»- інтенсивний розвиток вербального інтелекту, тобто «набутого», ранній творчий розвиток дітей дошкільного віку; ефективний розвиток психічних процесів, уваги, пам'яті, уяви , креативності, мислення (вміння гнучко, оригінально мислити, бачити звичайний об'єкт під новим кутом зору); засвоєння базисних уявлень (про навколишній світ , математичних, мовних умінь.);  розрізнення кольорів, форм;  розвиток дрібної моторики і всіх психічних процесів.

Місяць

Робота з дітьми.

Робота з батьками.

Робота з педагогами.

1.

Вересень

*Заняття за технологією В. Воскобовича: ««День народження Бджілки».

 

*Дидактична гра:

«Розділи фігури»

 

*Гра: «Подорож для Крутика По»

 

*Математичний-конструктор: «Геокон-Малюк».

(Веселі фігурки).

 

Щоденник: « Нащі успіхи» (щоденний запис для батьків, що дитина навчилася, зуміла виконати на протязі дня).

Консультація:

«Значення ігор В. Воскобовича для кожної вікової групи».

2.

Жовтень

* Заняття за технологією В. Воскобовича: «Подорож до осіннього лісу»

(за методичним полотном: «Фіолетовий ліс»).

 

* Конструювання по трафарету : «Чудо –Соти №1»

(Осінні листочки).

*Гра: «Різнокольорові цифри» за комплектом Воскобовича: «Прозори цифри».

Папка-пересувка: «Казкові лабіринти

В. Воскобовича».

Інтерактивна ділова гра:

«Фіолетовий ліс».

3.

Листопад

*Заняття за технологією В. Воскобовича: «Дерева у Фіолетовому лісі»

 

*Дидактична гра: «Готуємося до свята» за малим осередком: «Фіолетовий ліс».

 

Пам’ятка: «Що розвивають ігри Воскобовича».

Ділова гра: «Подорож по розвиваючим іграм Воскобовича».

4.

Грудень

*Заняття за технологією В. Воскобовича: « У пошуках Диво-Квітки» за малим ігровим осередком: «Фіолетовий ліс».

 

* Конструювання по трафарету : «Диво-Хрестик №2» за альбомом

 «Фігурок –

«Диво-Хрестик №2».(Зимові візерунки).

 

*Оригамі за двохколірним квадратом В. Воскобовича (зимуюча пташка).

*Гра: «Збери кольори» за авторською грою: «Диво-Квітка».

Рекомендації: «Як правильно обрати іграшку для своєї дитини».

Тематична виставка:

«Презентація нових наочних матеріалів по розвиваючим іграм В. Воскобовича»

5.

Січень

*Заняття за технологією В. Воскобовича: «Зимові розваги».

 

*Прозорий квадрат В. Воскобовича: «Зима- скульптор» за зразком.

*Гра: «Допоможи тваринкам знайти свої домівки» за великим предметно-розвиваючим середовищем: «Фіолетовий ліс».

Анкетування: «Гра та іграшка вашої дитини».

Майстер клас: «Чотириколірний квадрат В. Воскобовича своїми руками».

6.

Лютий

*Заняття за технологією В. Воскобовича:

 «Погодуємо пташок».

 

*Гра: «Мотузок-Затійник» (Вітаміни).

 

*Квадрат В. Воскобовича-Чотириколірний- оригамі: «Загадка».

 

*Гра: «Подорож до міста Плутанка».

Смартмоб : «Нові герої+ нова казка» до розвиваючого середовища:

« Фіолетовий ліс».

Рекомендації-пам’ятки: «Як грати з дитиною за технологією В. Воскобовича».

7.

Березень

*Заняття за технологією В. Воскобовича:

 «Чарівна весна».

 

* Гра: «Мотузок-Затійник» (Весняний дощик).

 

*Гра: «Нетаюча Крига».

(Весняні явища).

 

* Конструювання по трафарету : «Диво-хрестик №2» -весняні квіти.

Ширмочка: Знайомтесь: ігрова технологія інтелектуально-творчого розвитку дітей: «Казкові лабіринти гри В.В.Воскобовича».

Консультація: «В. Воскобович-

педагог новатор»

8.

Квітень

*Заняття за технологією В. Воскобовича:

 «В гості до Зайчика».

 

*Гра: «Склади веснянний пейзаж».-на малому осередку Фіолетовий ліс.

 

*Гра: «Геокон- Малюк»

(Квіти).

 

*Гра: «Мотузок- Затійник»

(фрукти).

Папка-пересувка: «Багатогранний світ авторських ігор В.Воскобовича».

Майстер-клас: «Геокон своїми руками».

9.

Травень

*Заняття за технологією В. Воскобовича:

 «Природні зміни».

 

*Гра-оригамі: «Змійка»

За альбомом Воскобовича.

 

*Гра: «Збери яблука» за великим предметно-розвиваючим середовищем Фіолетовий ліс.

 

*Гра: «Кораблик: Плюх-Плюх»

(Мешканці водойм).

Педагогічне доручення: «Разом з малюком»

(Новий герой до ігрового середовища: «Фіолетовий ліс».)

Консультація: «Розвиваючі ігри В.Воскобовича у різних видах діяльності».

 





«РОЗВИТОК ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ РОЗВИВАЮЧИХ ІГОР В. ВОСКОБОВИЧА»-з досвіду роботи вихователя Федій Ірини Анатоліївни.

Я працюю над темою: «Розвиток творчого мислення дітей дошкільного віку

засобами розвиваючих ігор В. В.Воскобовича».

В. В. Воскобович- це інженер-фізик, який в кінці 80-х років минулого століття придумав для своїх дітей різні пізнавальні посібники, які сприяють розвитку логічного та образного мислення, дрібної моторики, мови і т. д. Згодом ці ігри одержали широке поширення, і багато дитячих садків та центрів раннього розвитку користуються ними і в даний час.

 

Технологія В.В.Воскобовича на даний момент складається з 4 видів комплектів і казкових героїв фіолетового лісу. Я детально почала ознайомлювати дітей  з іграми і прийшла до наступного висновку:
головною особливістю цих ігор є те , що в них об'єднаний один з основних принципів навчання . Це принцип « від простого до складного» з дуже важливим принципом творчої діяльності « самостійність за здібностями » , коли дитина може піднятися до «стелі » своїх можливостей . Основна мета - це становлення інтелектуально - творчої особистості дошкільника .

     Цікавість винаходів та ігор Вячеслава Воскобовича в тому, що з їх допомогою легко можна навчити розпізнаванню кольорів, вивченню геометричних фігур, напрямку, цифр, букв. І разом з тим гра, яка придумана на основі казки, викликає у дітей радість, емоційне піднесення та збагачує уявлення дітей, сприяє розвитку пам’яті, уваги, мислення. У кожної дитини є певні здібності, - треба тільки їх вміти розвивати. Трішечки фантазії, декілька рухів пальчиками і з’являється мишка, кораблик, літачок…

     Ігри В. Воскобовича – це своєрідна головоломка, яка розвиває дрібну моторику пальчиків, просторове та логічне мислення, увагу, пам’ять, уяву. Невимушено дитина запам’ятовує геометричні фігури, їх розмір, структуру. Крім того легко запам’ятовується співвідношення цілого і частини, колір, форма, величина, розвивається уява, та творчі здібності. Дитині цікаво писати цифри не олівцем і ручкою, а шнурочком. Це тренує моторику пальців та кисті дитини.

     Розвиваючі ігри В. Воскобовича спонукають дитину до специфічного образного пізнання дійсності, яке виявляється у вмінні спостерігати, порівнювати, виділяти головне, аналізувати форму, об’єм, пропорції, колір, але водночас зберігати цілісне уявлення, розвивати зорову пам’ять, окомір, дрібну моторику пальців.

 Під час практичної діяльності, що є домінантою заняття, діти відтворюють своє власне бачення дійсності, передають різними засобами свій емоційний стан, активізуючи мислення, даючи простір дитячій уяві, фантазії. Вони виховують у дітей вольові якості характеру (вміння зосереджуватись, наполегливість у досягненні мети, посидючість, охайність), творчі здібності, художній смак, самостійність, ініціативність, формують естетичні почуття, навички етико-оцінних суджень та культуру бачення, збагачують духовний світ дитини, організовують та спрямовують її поведінку, допомагають відчути впевненість у власних здібностях

      У процесі практичної діяльності діти отримують комплекс емоційно-почуттєвих вражень, необхідних для розвитку психічних процесів, природжених здібностей та формування життєвих компетенцій. Разом з дітьми, цьому можна навчати і батьків в індивідуальних консультаціях та бесідах. 

Розвиваючі ігри В’ячеслава Воскобовича  це інтеграція психологічних і педагогічних технологій, яка здійснює стимуляцію розвитку пізнавальної сфери та відпрацювання певних умінь та навичок. Дуже важливо, щоб при такому розмаїтті завдань поставлених перед розвиваючими іграми, вони залишалися цікавими, оригінальними, давали дитині можливість для творчості та не втрачали своєї цікавості від гри до гри.

Цікаві розробки та ігри В. Воскобовича дають можливість  творчо мислити, не притримуватися стандартизації, а кожного разу придумувати нову казку, занурюватись в чудернацький світ фантазії.


Чим же відрізняються ігри Воскобовича від всіх інших?


1.Віковий діапазон.

Одна і та ж гра цікава і трьохлітнім і семирічкам , так як в ній є і дії для малюків і багатоступінчасті завдання для старших дітей. Специфіка його ігор в тому , що це не завжди зрозумілі і очевидні речі , що якраз і розвиває дитину і сам автор вважає , що присутність дорослого бажано дітям до трьох років. Після трьох все залежить від батьків, якщо вони хочуть дати дитині більше , повинні бути все - таки поруч у цій сфері. Дитина буде виконувати завдання і сам, але присутність поруч дорослого дасть йому більше. 


2 . Багатофункціональність
  Це те , що відрізняє ігри Воскобовича від усього коробкового , що стоїть в магазинах іграшок . За допомогою ігор вирішуються відразу кілька освітніх завдань: спочатку потрібно з деталей головоломки скласти і придумати казковий світ , в цей час дитина непомітно для себе запам'ятовує і дізнається колір , розвиває пам'ять і мислення , дрібну моторику , увагу.


3 . Творчий потенціал
       Всі ігри - вільний політ уяви , яке може вилитися в яке-небудь відкриття . Створюючи з деталей головоломок метеликів , птахів , тварин , дитина може ідентифікувати себе з цією твариною , скласти про нього цілу історію. Будь вийшла фігура , може розпалити уяву малюка до такої міри , на яку ми дорослі , просто не здатні.


4 . Казкова «огранка».
         Інтерес дітей до казок - це і додаткова мотивація , і модель опосередкованого навчання. Діти із задоволенням грають не з квадратами , трикутниками і трапеціями , а з нету Крижинка Озера Айс і різнокольоровими павутинками Павука Юка . Нове, незвичайне і нестандартне завжди привертає увагу дітей і краще запам'ятовується .


         Методичні казки , які містять сюжети про перетвореннях і пригоди веселих героїв і одночасно логічні запитання, завдання та вправи з моделювання , перетворенню предметів .

 Цю авторську ігрову технологію В'ячеслав Воскобович назвав «Казкові лабіринти ».

Він пропонує створити розвиваюче середовище Фіолетовий ліс. Як виглядатиме наш ліс - придумуємо самі. Його можна намалювати на стіні , тканині , підібрати шпалери , килим , повісити квіти. Ви повинні створити атмосферу казкового лісу. Колір лісу не випадковий - це один з основних кольорів спектра , багато фахівців з дизайну кольору пов'язують його з якими - то знахідками , відкриттями , створенням чогось нового , він містичний і загадковий. Це  світ дитини , де вона буде грати , конструювати , придумувати , збирати . Дитина поринає у казку , яку читає дорослий і подорожує по фіолетовому лісі , де зустрічає казкових героїв: наприклад «чудо квадрат », якому нудно , за сюжетом квадрат в руках дитини перетворюється то в будиночок , то в тваринку . Подорожуючи далі , дитина зустрічає диво - стільники , диво - хрестики , в яких деталі мозаїки перетворюються на предмети будь-якого кольору , тварин. Дитина слухає казку і по ходу події відповідає на питання , виконує ігрові завдання . Всі казки авторські . Кожна гра лежить в казковому лісі в певному місці і має своїх персонажів. Дитина непомітно стає учасником події і « проживає» веселі пригоди . Всі ігри дуже творчі , добрі і поступово в міру ускладнення включаються в діяльність малюка. Постійне і поступове ускладнення ігор допомагає утримати дитячу увагу в зоні оптимальної труднощі. Інтелект розвиватиметься слабо , якщо перед дитиною не будуть ставитися якісь перешкоди , які повинні бути ним подолані.


5 . Образність і універсальність
         Це найголовніше, що відрізняє ігри Воскобовича від інших .
Одного разу цар Прометей запитав Евкліда : « Чи немає більш короткого і менш виснажливого шляху до пізнання геометрії ? " На що вчений відповів: "Ні царської дороги до геометрії " . "Ні царської дороги до геометрії , а казкова - є! " - Говориться в передмові до " Геоконт " . Ігри наповнені відчуттям казки , особливої
​​мови , який ми , дорослі , втрачаємо за раціональними словоформами . Всі ігри звернені до головного учасника - дитина . Казки -завдання , добрі образи такі , як мудрий ворон Метр , хоробрий малюк Гео , хитрий , але простакуватий Всюсь , забавний Магнолік, супроводжуючи дитини по грі, вчать його не тільки математики, читання , логіці, а й людським взаєминам , допомагають знайти спільну мову з дорослими учасниками гри.  Адже це так цікаво , грати не в квадрати , трикутники , трапеції , а в Нета крижинки озера Айс , розглядати і створювати на " Геоконт " не моделі конструювання , а павутинки павука Юка або називати промені і відрізки помаранчевим криком Червоного звіра і Зеленим свистом Жовтої птиці.


6 . Способи реалізації технології
         Особливості " Казкових лабіринтів гри " такі, що не треба перебудовувати роботу установи чи ламати звичний уклад життя вдома . Технологія органічно вплітається у вже існуючі порядки. У відносинах "дорослий - дитина " тут не передбачається положення дорослого над дитиною , тільки партнерські відносини. Дитина оточується невимушеній , веселій , інтелектуально - творчою атмосферою . Вона сплітається з почуття зовнішньої безпеки , коли малюк знає , що його прояви не отримають негативної оцінки дорослих, і відчуття внутрішньої розкутості за рахунок підтримки його творчих починань.

Початок гри може бути різним: дитина "випадково" натикається на гру , залишену на видному місці і починає спонтанно знайомитися. Неструктурований образний матеріал стимулює спонтанне творчість , і тут завдання батьків , на хвилі інтересу дитини , використовувати гнучкість ігрової системи . Або ж знайомство з грою починається з знайомства з казкою . І через образність і захоплюючий сюжет стимулюється стійкий інтерес до ігор.

Принцип " граємо - відчуваємо - пізнаємо " , крок за кроком , послідовно забезпечує не тільки ненудне проведення часу , але і технологічну модель навчання , засновану не так на усвідомленої необхідності в отриманні знань , а на постійному інтересі , творчості як дитини, так і дорослого, батька , вихователя , педагога .
Для систематизації використовуваного матеріалу був створений: каталог ігор Воскобовича , в який включено опис ігр , розвиваюча суть ігор, методичні рекомендації , підбір ігор та вправ по віку , розроблено план роботи.

 

ВИСНОВОК: тільки почавши використовувати технологію «Казкові лабіринти гри», я  вже почала отримувати хороші результати. За допомогою ігор Воскобовича діти помітно швидше розвиваються . Діти молодшого віку рахують до п'яти , вміють порівнювати предмети , знаходячи більше і менше. Дивує також те , що діти дуже швидко запам'ятовують геометричні фігури , легко порівнюють їх з навколишніми предметами.
          Іграми Воскобовича люблять грати не тільки діти , ними зацікавилися і батьки. Я  познайомила їх не тільки з розвиваючою суттю технології, а й дала  поради , як у домашніх умовах можна виготовити дані ігри , розробила підбір ігрових завдань та вправ для спільних ігор батьків з дітьми .
        В індивідуальних бесідах батьки відзначають , що діти стали більш логічні у своїх судженнях , знаходять оригінальні рішення складних завдань

Комментариев нет:

Отправить комментарий