ДИДАКТИЧНІ ІГРИ: «РАЗОМ З МАЛЮКОМ»
ДИДАКТИЧНА
ГРА: «Впізнай іграшку на дотик»
Мета:
- збагачувати
словниковий запас;
- навчати утворювати
відносні прикметники.
Хід гри:
Дорослий пропонує
дітям розглянути іграшки, доторкнутися до них руками і сказати, з якого
матеріалу (дерева, гуми, пластмаси, металу, паперу) вони виготовлені. Потім
звертається
до дітей:
— Розкладіть іграшки
в різні коробки. В одній
коробці мають лежати
іграшки, виготовлені з одного матеріалу. Розкажіть про кожну іграшку,
яка вона. Наприклад:
- кубик з пластмаси —
пластмасовий кубик;
- лялька з гуми —
гумова лялька;
- мотрійка з дерева —
дерев’яна мотрійка.
ДИДАКТИЧНА
ГРА: «Аукціон».
Мета:
- навчати об’єднувати
предмети в групи відповідно до способу дії з ними та їх розміру;
- збагачувати
словниковий запас;
- розвивати пам’ять,
увагу.
Хід гри:
Діти по черзі мають назвати іграшки,
які можна котити,
кидати, колихати, конструювати тощо. Виграє та дитина, яка назвала найбільше
іграшок і чия відповідь була останньою.
Мотрійки. Діти мають
розподілити три мотрійки, стільчики та квітки різних розмірів на великі,
середні, малі та пояснити, чому біля великої (маленької) мотрійки поставили
великий
(маленький) стільчик
і квітку тощо. Відтак дорослий пропонує дітям заплющити очі, а сам
у цей час ховає один
із предметів. Діти мають
не лише помітити, що
одного предмета бракує,
а точно назвати,
якого саме.
ДИДАКТИЧНА
ГРА: «Вгадай на дотик.»
Мета:
-розвивати тактильні
відчуття та зв’язне мовлення;
- формувати вміння
орієнтуватися в приміщенні за допомогою команд дорослого.
Хід гри:
Дорослий ховає в
пісок або
в гречку дрібні
іграшки, дитина із зав’язаними
очима шукає їх,
упізнає на дотик і називає.
Після цього діти за
допомогою дорослого складають казку, головними героями якої є знайдені іграшки.
Наприклад:
Знайди іграшку. Дорослий
показує дітям
іграшкову жабу та
пропонує вигадати їй ім’я,
наприклад,Кука.
Відтак пояснює дітям, що
жаба Кука дуже любить
бешкетувати, зокрема
ховатися. Діти
шукають іграшку за допомогою
підказок- дорослий «гаряче»
(близько), «холодно» (далеко).
ДИДАКТИЧНА
ГРА: «Хто швидше знайде іграшку».
Мета:
-розвивати увагу,
уміння зосереджуватися;
-виховувати
цілеспрямованість.
Хід гри:
Дітям потрібно
відшукати іграшки, що розміщені
в кімнаті, однак про
них відомо мало інформації. Дорослий перелічує особливості обраної
іграшки. Щоразу з
пошуком наступної іграшки
інформації називають
менше. Що швидше дитина знайде іграшку, то більше отримає фішок.
Підбиваючи підсумки
гри, фішки підраховують.
Дитина, у якої
найбільше фішок, отримує приз.
ДИДАКТИЧНА
ГРА: « Пригода».
Мета:
- навчати
співвідносити величину об’єктів;
-розвивати увагу,
аналітичні здібності, творче
мислення.
Хід гри:
Діти викладають із
заздалегідь вирізаних прямокутників і трикутників будинки різного розміру.
Поруч вихователь розкладає картинки із зображенням тварин: слона та слоненяти,
собаки
та цуценяти, кішки та
кошеняти, мишки та мишеняти, — і пропонує дітям уявити, що зараз вони
йдуть у гості до цих
тварин. Але перш ніж піти
в гості, дітям
потрібно з’ясувати, де живуть ці
тварини. Діти мають
сказати, у яких будиночках,
на їхню думку, могли
б жити ці тварини, та обгрунтувати свою відповідь.
ДИДАКТИЧНА
ГРА: «Незнайка».
Мета:
- з’ясувати рівень
засвоєння дітьми української лексики з тем «Кольори» та «Іграшки».
Хід гри:
Діти по черзі грають
роль Незнайки. Дорослий знайомить дітей із Незнайкю, розповідає, що той прийшов
учитися правильно розмовляти українською мовою. Він уже знає багато слів та не
зовсім упевнений, що правильно
їх вимовляє. Дорослий
дістає з кошика іграшки і запитує в Незнайки, як вони називаються.
Той називає іграшку й
каже, якого вона кольору. Якщо його відповідь є неправильною або
він взагалі не знає,
як відповісти, дорослий йому
допомагає.
ДИДАКТИЧНА
ГРА: «Чарівний мішечок».
Мета:
-вправляти в умінні
порівнювати й групувати
предмети
повсякденного вжитку за певними
ознаками: кольором,
формою, величиною,
призначенням.
Хід гри:
Дорослий пропонує
дітям назвати всі іграшки,
що є в мішечку.
Варіант 1. У мішечку
лежать добре знайомі дітям іграшки. Перш ніж дістати іграшку, дитина
має впізнати її на
дотик і відповісти на запитання: «Що це?».
Варіант 2. Діти на
дотик добирають і групують
предмети за формою,
величиною, призначенням.
ДИДАКТИЧНА
ГРА: «Хто зайвий».
Мета:
-формувати вміння
узагальнювати, групувати предмети за певною ознакою, добирати
до них узагальнююче
слово;
-систематизувати
знання про тваринний та
рослинний світи.
Хід гри:
Дорослий пропонує
дітям розглянути картки,
на яких розміщено по
чотири зображення свійських та диких тварин, птахів, комах, фруктів,
овочів, ягід тощо.
Зображення на картках згруповано так, що одне з них є зайвим. (Корова,
кінь, порося, заєць.)
Діти називають зображення, яке, на їхню думку, є зайвим, і аргументують
свій вибір. (Заєць
зайвий, бо він — дика тварина, а всі інші — свійські.)
ДИДАКТИЧНА
ГРА: «Іграшки, що вони вміють робити».
Мета:
- розвивати логічне
мислення, уяву, мовлення.
Хід гри:
Діти передають по
колу одне одному м’яч, називаючи при цьому дію до слів, запропонованих
Дорослим, наприклад:
- м’яч (летить,
плигає, котиться, падає);
- автомобіль (їде,
везе, сигналить, гальмує);
- лялька (плаче,
сміється, одягається, спить).
ДИДАКТИЧНА
ГРА: «Відшукай відмінності».
Мета:
-вправляти в умінні
класифікувати іграшки за
кольором, величиною,
призначенням.
Хід гри:
Дорослий пропонує
дітям охарактеризувати
два малюнки, на яких
зображено м’ячі, однакові
за величиною, але
різні за кольором. Потім він
замінює один із
малюнків на новий, де зображено м’яч іншого розміру, а відтак пропонує
розглянути два малюнки та знайти між ними 10 відмінностей.
ДИДАКТИЧНА
ГРА: «Знайди свій прапорець».
Мета:
- навчати розрізняти
основні кольори (жовтий, червоний, синій) і похідні від них (помаранчевий,
зелений, фіолетовий).
Хід гри:
Дорослий у центрі
трьох обручів ставить прапорці основних кольорів. На килимі розміщує
кубики різних
кольорів. Діти мають поставити кубики біля прапорців відповідного кольору.
Потім дорослий запитує
в дітей: «Чому на килимі залишилися зайві кубики? Біля якого прапорця їх можна
поставити?». Діти пригадують, з яких
кольорів утворюється
той чи той колір, поєднують обручі так, щоб «поле» було спільне, і кладуть туди
відповідні кубики.
ДИДАКТИЧНА
ГРА: «З чого виготовлені іграшки».
Мета:
- закріплювати знання
про різні матеріали та
їх властивості;
- збагачувати
словниковий запас;
- навчати утворювати
відносні прикметники.
Хід гри:
Дорослий: «У Незнайки
багато іграшок, але
він не знає, з яких
матеріалів вони виготовлені.
Допоможіть Незнайці».
-Якщо іграшка
виготовлена із дерева, яка
вона? (Дерев’яна.)
-Якщо іграшка
виготовлена із заліза, яка вона?
(Залізна.)
- Якщо іграшка
виготовлена з пластмаси, яка
вона? (Пластмасова.)
- Якщо іграшка
виготовлена з гуми, яка вона?
(Гумова.)
-Якщо іграшка
виготовлена з паперу, яка вона?
(Паперова.)
Комментариев нет:
Отправить комментарий