Звіт вихователя Федій Ірини Анатоліївни

воскресенье, 23 января 2022 г.

Анкети та тести для роботи з батьками

 Анкета – самоаналіз для батьків

Мета: зробити аналіз правильності стосунків з дитиною, усвідомити значимість ролі «батьків».

1. Яким (якою) мене бачить мій син чи донька?

2. Чи відчуває моя дитина, що я її люблю?

3. Чи вважає вона, що я її розумію?

4. Чи є в неї підстави думати про мене, як про справедливу, добру, чуйну людину?

5. Чи подобається їй, як я з нею розмовляю?

6. Чи хотів (хотіла) би я, щоб вона так розмовляла зі мною, як я з нею?

7. Якщо я, коли ми сваримося чи сперечаємося, відчуваю образу, злість, тощо?

8. Чи хотів би я, щоб мене зараз виховували так, як я виховую свою дитину? 9. На Вашу думку, чи відчуває дитина себе одинокою, чи має відчуття, що її не розуміють?

10. Від чого вона страждає і чи знаю я про ці страждання або навіть не здогадуюсь?

11. Чи є у нас з нею хоча б одне заняття, яким ми обоє займаємося із задоволенням?

12. Чи часто ми разом проводимо своє дозвілля?


Анкета для батьків.  "Батьки як вихователі"

Мета: з’ясувати родинний клімат та рівень згуртованості.

1.       Як ви розумієте вислів "батьківський обов'язок"?

2.       Чи можна вважати благополучною сім'ю, в якій вихованням дітей займається лише хтось один із батьків?

3.       Скільки часу протягом тижня ви проводите разом з дитиною?

4.       Які традиції вашої сім'ї?

5.       Оцініть традиційні взаємини у вашій сім'ї, стосунки між дорослими і дітьми?

6.       Як позначається на дітях дефіцит батьківської любові?

7.       Чи часто ви спілкуєтеся зі своїми дітьми?

8.       Чи зважаєте ви на смаки та уподобання своїх дітей?

9.       Як змінюєте ви стиль стосунків із дітьми в міру їх підростання?

10.     Чи користуєтесь ви у дітей авторитетом? Як ви утверджуєте свій  авторитет?


Анкета

 

Шановні батьки!

 

До вашої уваги анкета, спрямована на визначення досвіду сімейних традицій у вашій родині. Будь ласка, підкресліть до кожного питання на бланку ті варіанти відповідей, що підходять для вашої сім’ї, до питання № 6 допишіть власний варіант відповіді. Дякуємо за співпрацю!

 

1. Яке місце посідають сімейні традиції у вашій родині?

 

1) Дуже важливе;

 

2) не перше, але й не останнє;

 

3) останнє місце.

 

2. Чи підтримуються у вашій родині якісь сімейні традиції?

 

1) Так;

 

2) ні.

 

3. Чи існують у вашій родині якісь нові, відмінні від інших сімей, власні сімейні традиції?

 

1) Так;

 

2) ні.

 

4. Чи вважаєте ви за потрібне зберігати сімейні традиції в кожній сім’ї взагалі?

 

1) Так;

 

2) ні;

 

3) не знаю.

 

5. Як ви вважаєте, чи відіграють сімейні традиції важливу роль у вихованні дітей?

 

1) Так;

 

2) ні;

 

3) не знаю.

 

6. Якщо ви відповіли «так» на попереднє питання, то зазначте, яку саме роль відіграють сімейні традиції у вихованні дітей? ____________________________________________________________________________________________________________________________________


Анкета «Родинне виховання»

Мета: ознайомитися з основами родинного виховання.

1. З яких джерел ви здобуваєте педагогічні знання?

  - інтернет,

  - телепередачі,

  - з життєвого досвіду,

  - читаю спеціальну педагогічну літературу,

  - раджуся з вихователями, психологами,

  - виховую без спеціальних знань.

2. Чи допомагає вам те, що ви знаєте про свою дитину у вихованні?

  - так,

  - ні.

3. Якщо ні, то чому?

  - знання занадто загальні,

  - надаються в надто важкій формі,

  - не стосуються конкретно моєї дитини,

  - брак педагогічних знань,

  - не існує взаємин у сім»ї.

4. Чи завжди члени родини одностайні в своїх вимогах до дитини?

  - завжди,

  - іноді,

  - немає згоди.

5. З якими труднощами стикаєтесь у вихованні вашої дитини?

  - вона не слухається,

  - не підтримують інші члени родини,

  - брак педагогічних знань,

  - дитина росте нервова, непосидюча, неуважна,

  - труднощів немає.

6. Які риси вашої дитини дарують вам радість?

7. Що засмучує?

8. Яка реакція вашої дитини на заборону?

  - вередує,

  - робить вибір,

  - виконує вимоги.

9. Яке із занять дома ваша дитина любить найбільше?

  - грати з іграшками,

  - ліпити,

  - малювати,

  - слухати читання книжки, музику,

  - дивитись телевізор,

  - не любить нічим займатись.

10. В які ігри любить грати дитина вдома?

-        рухливі,

-        настільні,

-        будівельні,

-        ігри, що вигадує сама,

-        не любить гратись.

11.Чим ви займаєтесь зі своєю дитиною?

-        читаєте,

-        розповідаєте,

-        привчаєте до хатніх справ,

-        привчаєте до догляду за одягом та взуттям,

-        ходите разом в парк, ліс,

-        граєтесь,

-        нічим не займаєтесь.

12. Які заходи вважаєте необхідними для поліпшення виховання в родині?

13. Хто з батьків заповнює анкету

14. Хто з членів родини головним чином займається вихованням сина чи доньки?

15. Ваші пропозиції, поради, зауваження щодо питань виховання в дошкільному закладі.

 

Анкета «Чого ви очікуєте від дитячого садка цього року?»

 

Шановні мами і тата, бабусі й дідусі!

 

Ви перетнули поріг нашого дитячого садочку. Ласкаво просимо! Сподіваємося, що наше знайомство перетвориться на справжню дружбу, а вашому малюкові буде у нас затишно і цікаво. Нам дуже важливо знати ваші настрій, переживання та очікування від перебування дитини в дитячому садку. Будь ласка, відповідайте на такі питання:

 

1. Що вас найбільше подобається в нашому дитячому садку (відзначте потрібне):

 

1)    Розташований поруч із будинком;

 

2)    хороший стан території та матеріально-технічне оснащення груп;

 

3)    наявність творчого, професійного педагогічного колективу;

 

4)    схвальні відгуки інших батьків;

 

5)    цікаві програми навчання і розвитку дитини;

 

6)    наявність додаткових послуг;

 

7)    відмінне харчування;

 

8)    високий рівень підготовки до школи.

 

Ваш варіант відповіді________________________________________________

 

 

 

2. Що, на вашу думку, найголовніше для благополучної адаптації дитини в дитячому садку:

 

1)    доброзичливе ставлення вихователів до дитини;

 

2)    значна кількість іграшок у групі;

 

3)    відмінне здоров’я дитини;

 

4)    дотримання режиму дня в дитячому садку та вдома;

 

5)    єдиний підхід до питань адаптації дитини з боку батьків і вихователів;

 

Ваш варіант відповіді________________________________________________

 

 

 

3. Що, на вашу думку, важливо знати вихователеві про вашу дитину?

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

4. Чого, на вашу думку, повинна навчатися дитина цього року?

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

5. Чого ви хотіли б навчитися у вихователя?

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

6. Яким досвідом сімейного виховання готові поділитися?

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

7. Чи часто ви вдома разом із дитиною малюєте, граєте, читаєте? ____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

8. Які консультації з питань виховання і розвитку дитини ви хотіли б отримати?

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

9. У яких заходах дитячого садку ви готові брати участь найохочіше:

 

1)    Батьківські збори;

 

2)    консультації фахівців;

 

3)    анкетування з різних питань;

 

4)    участь у конкурсах;

 

5)    участь у підготовці свят і розваг;

 

6)    перегляд відкритих занять із дітьми;

 

Ваш варіант відповіді_______________________________________________

 

 

 

Дякуємо за співпрацю



Анкета

(вивчення запитів батьків)

Шановні батьки!

Ваша дитина відвідує дошкільний заклад. Ми хочемо, щоб час, який вона проводить у дитячому садку, був для неї радісним і щасливим. Тому сподіваємося на співробітництво і досягнення повного взаєморозуміння з Вами в питаннях виховання. Для нас важливо знати Вашу думку про те, що Ви вважаєте найбільш значущим для своєї дитини.

1. Прізвище, ім'я по батькові( тата, мами)

2. Ім'я дитини, вік

3. Чи є в сім'ї ще діти? (Так- Ні- Іноді)

4. Чи стежите Ви за статтями в журналах, програмами радіо і телебачення з питань виховання? Чи читаєте книги цієї тематики? (Так -Ні -Іноді )

5. Чи одностайні Ви з дружиною (чоловіком) у питаннях виховання дитини? (Так -Ні -Іноді )

6. Кого Ви вважаєте відповідальним за виховання дитини?

- сім’я

- соціальне середовище

- дошкільний заклад

7. Ваша дитина саме така, про яку Ви мріяли, чи Вам хочеться багато в чому її змінити? (Так- Ні -Іноді )

8. Чи часто на деякі вчинки дитини Ви реагуєте криком, а потім жалкуєте про це? ( Так- Ні- Іноді )

9. Чи доводиться Вам просити пробачення у дитини за свою пове¬дінку? ( Так -Ні -Іноді )

10. Чи вважаєте Ви, що розумієте внутрішній світ дитини? ( Так- Ні)

Дякуємо!





Анкета для батьків

«Психолого-педагогічні параметри визначення

готовності дитини до вступу до закладу дошкільної освіти»

Інструкція. Шановні батьки! Просимо вас взяти участь в опитуванні, яке ми

проводимо, щоб з’ясувати готовність вашої дитини до вступу до закладу

дошкільної освіти. Будь ласка, заповніть анкетні дані та поставте позначки біля

того варіанта відповіді на запитання, який ви вважаєте правильним.

ПІБ дитини:

_____________________________________

_____________________________________

Дата народження:

_____________________________

ПІБ матері:

_____________________________________

_____________________________________

Дата народження:

_____________________________

ПІБ батька:

_____________________________________

_____________________________________

Дата народження:

_____________________________

Анкету заповнив (-ла):

_____________________________________

_____________________________________

Дата:

_____________________________

1. Який із цих настроїв переважає в дитини?

бадьорий;

урівноважений;

дратівливий;

нестійкий;

пригнічений.

2. Навички самостійності:

проситься на горщик;

не проситься, але йде до туалету за проханням чи нагадуванням

дорослого;

не проситься на горщик.

3. Характер сну дитини:

засинання —

швидке (до 10 хв.);

повільне;

вкладання —

із додатковим впливом (наприклад, із соскою, колисковою);

без додаткового впливу;

характер сну —

спокійний;

неспокійний;

тривалість денного сну ________________________________________.

4. Поведінка під час харчування:

їсть самостійно;

робить спроби самостійно їсти;

їсть лише з допомогою дорослого.

5. Вибір продуктів:

їсть практично все;

перебірлива у їжі.

6. Шкідливі звички:

немає;

є (вказати, які) _________________________________________.

7. Мовленнєвий розвиток:

розмовляє реченнями;

вимовляє окремі слова;

не розмовляє зовсім.

8. Взаємодія з дорослими:

легко контактує;

вибірково;

складно.

9. Взаємодія з дітьми:

активно контактує;

пасивно;

не контактує.

10. Особистісний розвиток:

виявляє пізнавальні потреби у повсякденному житті —

так;

виявляє недостатньо;

не виявляє;

виявляє інтерес до дій дорослих —

так;

ні;

інколи;

полюбляє займатися, уважна, посидюча, активна —

так;

ні;

інколи;

вміє грати самостійно за відсутності дорослого —

так;

не завжди;

не грається наодинці.

11. Чи є досвід розлуки із близькими людьми (через навчання батьків,

перебування їх у санаторії, лікарні тощо):

немає;

переносить розлуку досить легко;

складно переносить розлуку.

12. Чи є в дитини емоційна прихильність до когось із дорослих:

є (вказати, до кого) _________________________________;

немає.

Дякуємо!


Анкета

(виховання дитини в сім'ї)

Шановні батьки!

Просимо Вас уважно ознайомитися з анкетою і максимально повно дати відповіді на запитання.

1. Прізвище, ім'я, по батькові

2. Чи вважаєте Ви, що у Вашої дитини є творчі здібності? Які саме?

3. Чи задає Вам дитина запитання? Чи багато їх? До яких сфер життя вони відносяться (природа, техніка, мистецтво, взаємини людей.

4. Чи любить дитина фантазувати? Які теми її фантазій і дій?

5. Чи пробує дитина шукати пояснення тому, що ще сама не ро¬зуміє (події, речі, явища природи тощо)?

6. Чи придумує власні ігри та розваги? Чи часто використовує речі не за призначенням?

7. Чи складає дитина оповідання або вірші? Чи розповідає про пережиті враження, сни?

8. Вкажіть, хто з членів сім'ї більше за інших приділяє увагу дитині; чим і як займається з нею.

9. Яким би Ви хотіли бачити майбутнє Вашої дитини? Чи є у Вас побажання і пропозиції щодо її виховання у дошкільному закладі?

Дякуємо за участь



Анкета «Дитина і дитячий садок»

Мета: ознайомитися з  індивідуальними особливостями розвитку дитини. 

1.Склад сім'ї (кількість):____ дорослих ___дітей___

2.Вік: матері ____ батька ____ дитини____

3.Соціальне становище: мати_______________________

                                          батько______________________

4. Освіта: мати __________________________________батько____________________

5. Чи знаєте Ви, як проходить процес звикання дітей раннього віку до дитячого закладу?_______________________________________________________________

6. Чи готували Ви дитину до вступу в ДНЗ? Як саме!____________________________

7. Хто в основному займався вихованням дитини_______________________________

8. Чи відвідувала дитина раніше дошкільний заклад_____________________________

9. З якої причини віддаєте дитину в дошкільний заклад в даному віці_______________

10. Чи дотримується режим дня дитини в сім'ї___________________________________

11. Чи є у дитини звички:

засинати на руках

засинати при гойданні

смоктати палець, соску

пити з пляшечки

12. Як дитина ставиться до режимних процесів (добре, спокійно, негативно). Уточніть окремі моменти:

укладання на сон____________________________________________________________________

годування________________________________________________________________

вмивання________________________________________________________________

одягання_________________________________________________________________

туалет___________________________________________________________

13. Як Ви заохочуєте дитину:

за хорошу поведінку_______________________________________________________

за слухняність___________________________________________________________

14. Як Ви караєте дитину, якщо вона не слухається_____________________________

15. Чи одностайні члени сім'ї у виразі:

заохочень____________________________________________________

покарань______________________________________________________

заборон_____________________________________________________

дозволів______________________________________________________

16. Чи змінилась поведінка дитини вдома після вступу в ДНЗ:

так. Як саме?_____________________________________________________________

ні

17. Ваші пропозиції та побажання щодо організації прийому в дошкільний заклад

  Дата заповнення «_____» _________________20____р.



Анкета для батьків
«З’ясування стану та перспектив розвитку дошкільного навчального закладу»

 

Інструкція. Шановні батьки! Просимо вас взяти участь в опитуванні для з’ясування стану і перспектив розвитку дитячого садка. На ваше бажання анкета може бути анонімною. Будь ласка, заповніть анкетні дані та поставте позначки біля того варіанта відповіді на запитання, який ви вважаєте правильним.

 

ПІБ дитини: ___________________________________________________________________

Дата народження дитини: _______________________________________________________

ПІБ матері: ____________________________________________________________________

ПІБ батька: ____________________________________________________________________

Дата заповнення анкети: ________________________________________________________

 

 

1.     Як Ви оцінюєте роботу дитячого садка?

Критерії

Шкала оцінювання

1

2

3

4

5

Якість навчання

 

 

 

 

 

Безпека дитини

 

 

 

 

 

Якість харчування

 

 

 

 

 

Ставлення педагогів до дітей

 

 

 

 

 

Оформлення інтер’єру

 

 

 

 

 

 

2.     Як почувається ваша дитина в групі дитячого садка?

 Радісно

 Спокійно

 Насторожено

 Напружено

 

3.     Чи охоче ваша дитина йде до дитячого садка?

 Так

 Ні

 Не завжди

 

4.     Чи звертаєтеся ви до вихователів групи за порадою щодо виховання та навчання дитини?

 Так

 Ні

 Не завжди

 

5.     Яка форма роботи з батьками вас влаштовує?

 Загальні батьківські збори

 Батьківські збори в групі

 Дні відкритих дверей

 Проведення спільних із дітьми заходів, участь у святах, заняттях

 Психологічні та педагогічні практикуми

 

6.     Яку інформацію щодо виховання та розвитку дітей ви хотіли б отримувати?

 Формування навичок здорового способу життя

 Підготовка дитини до школи

 Захист прав і гідності дитини

 Формування у дитини навички самостійної поведінки

 Розвиток творчих здібностей дитини

 Спілкування з дітьми

 Інше (напишіть) ________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

7.     Що Ви хотіли б змінити у житті дитячого садка?

 У виховному процесі: ____________________________________________________________

 В освітньому процесі: ____________________________________________________________

 У роботі з батьками _____________________________________________________________

 Інше _________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Дякуємо за співпрацю!



АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ

ЗДІБНА? ОБДАРОВАНА? ТАЛАНОВИТА?

Шановні батьки!

Хочете дізнатися ваша дитина здібна, обдарована чи талановита?! Дайте відповіді на запропоновані запитання. Відповідати на запитання потрібно «так» чи «ні».

-Моя дитина ініціативна, жвава, рухлива

-Її інтереси і захоплення досить постійні

-ЇЇ зацікавленість урівноважена

-Порівняно з однолітками виявляє інтерес і потяг (активно виражений) до мистецтва, літератури, спорту, природи, моделювання, техніки (підкреслити або записати)

-Має не більше двох друзів (постійних), причому старших від себе-Її цікавить усе загадкове, таємниче і навіть незрозуміле

-Любить багато запитувати, наполеглива в одержанні вичерпних відповідей

-Її мова розвинена, дитина має великий запас слів, добре розуміє і вміло використовує його

-Переважно намагається знайти самостійне рішення в тих або інших ситуаціях, обставинах

-Не задовольняється поверховим поясненням і такими ж відповідями на свої численні запитання

-Намагається дотримуватися власного погляду на ті або інші події, незважаючи ні на які обставини та обіцянки

-Обов’язково (завжди) реагує на все нове

-Розпочату справу практично завжди намагається довести до кінця

-У суперечках відстоює власну думку, не хоче визнавати загальноприйняті погляди

-У непередбачених і складних ситуаціях бере на себе роль лідера

-Має помітну схильність до якогось виду діяльності або до предмета (групи предметів, іграшок, книжок тощо)

-Настирлива, вперта, рішуча в досягненні бажаної мети

-Виявляє неприховану потребу в підтримці дорослих

-Легко знаходить і завжди має досить багато друзів

-Ставить багато запитань, переважно з кола своїх захоплень та інтересів

-На багатьох справляє враження не за віком старшої

-Нерідко виявляє риси егоїзму або навіть безпричинної агресії

-Знає собі ціну і своє покликання

-Легко і часто відволікається і залишає розпочату справу (заняття), гру тощо

-Майже однаковою мірою цікавиться гуманітарними і технічними питаннями

Тепер підсумуємо:

*Якщо на запитання 1,6,12,18, 24, Ви відповіли «так», ваша дитина загалом здібна

*За умови негативних відповідей на запитання 18,24 запишіть відповіді на запитання 2,3,7,10,11,13,16,17,19,20,22

* Якщо всюди буде «так», є серйозні підстави гадати, що дитина по-справжньому обдарована

*Коли і на останні запитання – 4,5,6,9, 14,15,21,23,25- відповіді позитивні, це може свідчити про ознаки яскравої обдарованості, навіть таланту.





Анкета «Знайомство з батьками дітей раннього віку»

Мета: ознайомитися з  особливостями розвитку та виховання  дитини в ранньому віці.
1. Прізвище, ім'я дитини___________________________________________________
2. Дата народження дитини «____»____________ 20____ р.
3. Домашня адреса________________________________________________________
4.Телефон________________________
5. Чи схильна
 дитина до простудних захворювань?_____________________________
6. Як засинає дитина?______________________________________________________
7.Як називають дитину вдома?______________________________________________
8.Чи присутні у дитини навики самообслуговування?___________________________
9.Чи вміє дитина грати сама?_______________________________________________
10.Які улюблені ігри та іграшки дитини?_____________________________________
11.Чи охоче грає з іншими дітьми?___________________________________________
12. Чи ділиться  своїми іграшками ?__________________________________________
13. Які улюблені заняття вдома ?_______
___поза домом?________________________
14.Чи хоче відвідувати дитячий садок?_______________________________________
15.З якими труднощами Ви зіштовхуєтесь у вихованні?_________________________
17.Які Ваші очікування від перебування дитини в дитячому садку?_______________
Дата заповнення «_____» _________________20____ р.
П.І.П. батьків__________________________________________________________

 


Анкета

(ігрова діяльність дитини в сім'ї)

Шановні батьки!

1. Як Ви вважаєте, у які ігри повинна грати Ваша дитина?

а) розвивальні;

б) сюжетно-рольові;

в) рухливі.

2. Скільки іграшок у Вашому домі?

а) дуже багато;

б) досить для гри дитини;

в) замало.

3. Якою з іграшок найчастіше бавиться Ваша дитина?

4. Хто складає іграшки після закінчення гри дитини?

5. Що Ви робите, коли дитина не має бажання бавитися своїми іграшками?

а) купуєте нову;

б) пропонуєте зробити обмін;

в) починаєте грати разом з нею.




Анкета «Методи виховання в родині»

Мета: виявити переважаючий принцип виховання батьків по відношенню дитини.

Чи можете Ви:

1. У будь-яку мить облишити всі свої справи заради спілкування з дитиною?

2. Попросити поради у дитини, незважаючи на її вік?

3. Зізнатися дитині у власній помилці?

4. Вибачитися перед дитиною у випадку, якщо були неправі?

5. Опанувати себе і зберегти самовладання, навіть якщо вчинок дитини вивів Вас із себе?

6. Поставити себе на місце дитини?

7. Повірити хоча б на хвилинку, що Ви добра фея чи прекрасний принц?

8. Розповісти дитині повчальний випадок з свого дитинства, який охарактеризує Вас не з кращого боку?

9. Утриматися від прізвиськ і висловів, які можуть образити дитину?

10. Пообіцяти дитині виконати її бажання за умови гарної поведінки?

11. Домовитися з дитиною про один день, в який може робити, що їй заманеться, і ви не заважатиме?

12. Не прореагувати, якщо ваша  дитина вдарила, штовхнула чи незаслужено скривдила іншу дитину?






Анкета для батьків

«Портрет моєї дитини»

Інструкція. Шановні батьки! Просимо вас відповісти на запитання. Це дасть

змогу працівникам закладу дошкільної освіти отримати вичерпну інформацію

про інтереси, переживання, труднощі вашої дитини, а також про її взаємини з

найближчими рідними.

ПІБ дитини:

Дата народження дитини:

ПІБ матері:

ПІБ батька:

Дата заповнення анкети:

1. Які найулюбленіші заняття вашої дитини?

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

2. У які ігри і з ким вона найбільше любить грати?

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

3. Яка діяльність приносить дитині найбільшу радість?

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

4. Що їй категорично не подобається?

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

5. Що їй вдається складно?

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

6. Що у дитини спричиняє:

 образу

___________________________________________________________

 гнів

___________________________________________________________

 сльози

___________________________________________________________

7. Які дії і вчинки дитини вас:

 дратують ___________________________________________________

 гнівлять _________________________________________________

 турбують ___________________________________________________

8. Чи часто вередує ваша дитина? Із якої причини? Як ви реагуєте на її

примхи?

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

9. Яких ситуацій ви намагаєтеся уникати, бо відчуваєте себе в них

безсилими?

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

10. Які питання виховання, взаємин із дитиною, готовності до закладу

дошкільної освіти цікавлять вас найбільше?

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

Дякуємо!



Анкета

(співпраця ДНЗ з сім'єю)

Шановні батьки!

Ми повністю поділяємо вашу зацікавленість у вихованні, навчанні та всебічному розвиткові Ваших дітей. Бажаємо працювати з Вами для досягнення спільної мети.

Будь ласка, дайте відповіді на такі запитання:

1. Що Вам найбільше подобається у Вашій дитині?

2. Що Вас найбільше турбує у дитині?

3. Якої допомоги потребує Ваша дитина?

4. Яку інформацію про навчання та виховання дітей у дошкільно¬му закладі Ви хотіли б отримати?

5. Яку участь берете у житті групи?

6. Ваші пропозиції щодо поліпшення роботи вихователів та до¬шкільного закладу

Прізвище, ім'я та по батькові:_________________

Дата:_____________


Анкета

(спрямована на вивчення ціннісних орієнтацій батьків)

 

1. Якою б Ви хотіли бачити свою дитину?

2. Що Вас радує у вашій дитині?

3. Що Вас особливо хвилює?

4. За що Ви найчастіше схвалюєте свою дитину?

5. За що висловлюєте їй незадоволення?

6. Якими б Ви хотіли бачити друзів своєї дитини? Чому?

7. Яким із перерахованих справ Ви надаєте перевагу (розмістіть номери зліва від переліку в порядку переваги)

а) сон;

б) робота;

в) транспорт;

г) приготування їжі;

д) турбота про зовнішність;

е) купівля потрібних предметів у магазині;

ж) турбота про дітей;

з) спілкування з товаришами, друзями;

і) читання художньої літератури, газет;

к) відвідування театрів, виставок;

л) прослуховування радіо та перегляд телепередач;

м) заняття спортом.




Анкета

(участь тата у вихованні дитини)

ДЛЯ ВАС, ТАТУСІ!

Ми всі звикли, що вихованням дітей активно займаються мами. Більшість книг для батьків також адресовано мамам, на батьківські збори переважно приходять мами або бабусі. Однак психологи попереджають, що недооцінка ролі батька негативно впливає на розвиток особистості дитини. Ми навіть не усвідомлюємо того, який великий вплив має батько на дітей. Але наскільки ефективний цей вплив, чи сприяє повноцінному розвиткові дитини і гармонійним стосункам у сім'ї - залежить від тієї виховної позиції, що її дотримується батько.

Пропонуємо цей тест лише татусям.

Потрібно висловити своє ставлення до запропонованих стверджень.

Якщо Ви згідні з цим висловлюванням, то отримаєте 2 бали, якщо не зовсім згідні - 1 бал, не згідні - 0 балів.

Оцініть, будь ласка, запропоновані висловлювання:

1.Тато краще справляється з дорослими дітьми, ніж з маленькими.

2. На випадок розлучення діти повинні залишатися з матір'ю.

3. Добрий чоловік, як правило, і добрий тато.

4.Чоловікові не личить відкрито висловлювати свої почуття.

5.У питаннях виховання думка батька є вирішальною.

6. Після народження дитини дружина приділяє чоловікові менше уваги.

7.Дітям ліпше жити без батька, ніж терпіти поганого.

8.Оскільки вважається, що жінка кращий вихователь, ніж чоловік, то нехай вона і виховує дітей.

9. Якщо дитина не може з чимось упоратися, вона повинна завжди звертатися до мами.

10. Чим сильніша любов до дитини, тим легше її виховувати.

11. Тато повинен втручатися у виховання дитини лише тоді, коли про це попросить дружина.

12.Дитина, яка залишилася з мамою після розлучення батьків, не страждає без батька.

13. Мами, як правило, надто розбещують дітей.

14. Відпустку бажано проводити всією сім'єю.

15.Хлопчик з самого раннього віку повинен виховуватися інакше, ніж дівчинка.

16.Деякі діти хочуть проводити час частіше з татом, ніж з мамою.

17.У Вас часто виникає відчуття, що для Вашої дружини дитина важливіша, ніж Ви.

18. У всіх питаннях виховання Ви можете з успіхом замінити дружину.

19. Дитина більше повинна поважати батька, ніж маму.

20. Ваша дружина завжди втручається, коли Ви починаєте займа¬тися з дитиною.

21.При бажанні чоловік може впоратися з новонародженим не гірше від жінки.

22. Вплив батька більш важливий для сина, ніж для доньки.

23. Ваша дружина не сприймає Вас як серйозного вихователя.

24. Коли в сім'ї є бабусі, виховувати дитину набагато легше.

Підрахуйте бали, які Ви набрали в кожній групі питань

Група "А" - відповіді на запитання №№ 1, 4, 5, 12, 13, 15, 19, 22

Група "Б" - відповіді на запитання №№ 3, 7,10,14,16,18, 21, 24

Група "В" - відповіді на запитання №№ 2, 6, 8, 9, 11, 17, 20, 23

Кожна група відповідає одному з типів.

У якій групі Ви набрали найбільше балів - до такої Ви і належите.

Результати групи "А" - традиційний тип - Тато - глава сім'ї, якому належить вирішальне слово в усіх питаннях, в тому числі й у вихованні. Він досить строгий, надає великого значення дисципліні, вимагає від дітей вико¬нання цілого ряду обов'язків. Але в принципі між ним і дітьми немає щирих стосунків. Діти ставляться до батька стримано, оскільки відчувають, що він недостатньо розуміє їх бажання та інтереси.

Результати групи "Б"- сучасний тато - Для нього спілкування з дітьми, турбота про них - природ¬ний обов'язок. Хоча в нього і немає стільки вільного часу, як хотілося б, багато уваги проте він приділяє своїм дітям. Такий тато не соромиться показувати дітям свої почуття. Він вміє не лише знайти взаєморозуміння зі старшими дітьми, але й доглядати за маленькими. Діти його обожнюють.

Результати групи "В" - батько, який турбується про сімейне благополуччя- Такий чоловік надає повну свободу дружині в питаннях виховання. Вважає, що він все одно не зможе замінити її у питаннях виховання. Тим паче, що він постійно завантажений роботою. Не дивно, що через певний час діти починають стави¬тися до нього відчужено. Напевно, більш гармонійних стосунків можна досягти, якщо дружина продемонструє свою довіру до нього, як до вихователя.


Анкета  для батьків «Чи вдалі з Вас батьки»

Мета: провести самоаналіз батьків щодо методів та засобів виховання.

1. З яких джерел ви здобуваєте педагогічні знання?

  - інтернет,

  - телепередачі,

  - з життєвого досвіду,

  - читаю спеціальну педагогічну літературу,

  - раджуся з вихователями, психологами,

  - виховую без спеціальних знань.

2. Чи слідкуєте ви за статтями в журналах, програмами по радіо і телебаченню на  теми виховання? Чи читаєте ви час від часу книжки такої тематики?

3. Чи вважаєте ви провину вашої дитини результатом упущення вами, якихось моментів у вашому вихованні?

4. Чи однодумці ви з чоловіком у вихованні дітей?

5. Чи приймаєте ви допомогу вашої дитини у будь-якій справі, навіть, якщо справа від цього не виграє?

6. Чи ви забороняєте й наказуєте дитині тільки тоді, коли це цілком виправдано й необхідно?

7. Чи вважаєте ви послідовність одним із основних педагогічних принципів?                8. Чи вважаєте ви, що середовище й оточення – один із факторів, який суттєво впливає на виховання дитини?

9. Чи вважаєте спорт і фізкультуру фактором гармонійного розвитку дитини?

10. Чи вважаєте, що краще попросити про щось свою дитину, ніж наказувати щось зробити?

11. Якщо вам доводиться сказати дитині « У мене немає вільного часу» або                   « Зачекай, доки я закінчу роботу», вам від цього неприємно?

 

За кожну позитивну відповідь поставте собі – 2 бали,

за відповідь « іноді»  - 1 бал,

за негативну відповідь – 0 балів.

Менше 6 балів – Справи Ваші кепські, спробуйте негайно розпочати вивчення азів батьківського вміння.

Від 7 до 14 балів – Поняття про батьківські обов’язки у вас є, але треба більше уваги та часу приділяти дітям.

Більше 15 балів – Ви справляєтесь із своїми обов’язками батьків, але не задовольняйте себе тим, що робите, все що можливо -  в цій області немає меж.




Анкета-аналіз «Ви і Ваші діти»

Мета: надати можливість батькам визначити та провести якісний аналіз сприяння своїм дітям розвивати свою індивідуальність.

1.       Чи знаєте ви, чим цікавиться ваша дитина?

2.       Чи уважно ви ставитесь до інтересів вашої дитини?

3.       Чи вірите ви в свою дитину, в те,  що вона досягне успіху?

4.       Чи звертається до вас дитина зі своїми труднощами та невдачами?

5.       Чи спонукаєте ви дитину до розв’язання проблемних завдань та ситуацій?

6.       Чи сварите ви свою дитину за допущені нею помилки?

7.       Чи допомагаєте ви виходити дитині з критичних ситуацій?

8.       Чи надаєте ви дитині можливість самостійно приймати рішення, вибирати?

9.       Чи сварите ви дитину за безлад у кімнаті або на столі, якщо це непов’язане з творчим заняттям, з проявами дитячої допитливості, інтересу?

10.     Чи терпимі ви до дивацтва вашої дитини?

 

                            Ключ до анкети

 Правильні відповіді:    Так – 1 2 3 4  5  7 8  1           Ні – 6 9

 (За кожну правильну відповідь – 1 бал)

10 – 8 балів – ви знаєте, чим цікавиться ваша дитина, вболіваєте за її                                        розвиток та виховання.

7 – 4,5 балів – ви недостатньо приділяєте уваги дитині, через що можуть виникнути проблеми.

4 і нижче балів – ваша дитина розвивається сама по собі. Негайно змініть своє ставлення до неї.


Анкета-самоаналіз «Що є для мене моя родина»

Мета: визначити місце родини та дітей  в світогляді батьків.

1. Батьківство – це…

2. Коли у мене народилась дитина, в моєму житті відбулись конкретні зміни…

3. Одне з найкращих переживань батьківства – це…

4. Мої відносини в родині схожі на…

5. Моя родина дає мені…

6. Чим більше я здобуваю батьківського досвіду, тим більше ціную, як мої батьки…

7. Я не знав, що, ставши батьком (матір’ю) моє життя…


ШАНОВНІ БАТЬКИ !

Ми чекаємо на Вашу дитину в дитячому садку і щиро прагнемо, щоб кожен день її перебування в нашому колективі приносив їй задоволення, нові знання та вміння. Додаткова інформація , яку ми просимо повідомити про Вашу дитину, допоможе нам у вирішенні цих завдань. Наперед, ми Вам вдячні за те, що Ви знайшли час і уважно відповіли на питання запропонованої анкети.

Прізвище ,ім’я, по батькові дитини ­­­­­­­­­­­­­­­­­__________________________________________________________________________

Дата народження___________________________________________________________

Мати(прізвище, ім я , по батькові; освіта; місце роботи) __________________________________________________________________________

Батько(прізвище, ім я , по батькові; освіта; місце роботи __________________________________________________________________________

Домашня адреса________________________________________________________

Телефон____________________________________________________

1.Як ласкаво називаєте дитину вдома____________________________

2.Чи має Ваша дитина проблеми зі станом здоров”я__________________

3. Чим захоплюється Ваша дитина_________________________________

4.Чи боїться чогось Ваша дитина? З чим це пов”язано?________________

5.Хто ще крім батьків виховує дитину_____________________________

6.Кого в сім”ї слухається_______________________________________

7.Які ігри та іграшки полюбляє Ваша дитина?_______________________

8.Допомагає чи ні малюк по господарству?___________________________

9.Які навички самообслуговування є у дитини?________________________

10.Чи дотримується дитина режиму дня?____________________________

11.Чи піддається дитина вихованню?_______________________________

12.Які позитивні риси характеру і поведінки__________________________

13.Які негативні риси у поведінці__________________________________

14.Які риси своєї дитини ви хотіли б змінити__________________________

15.Чи караєте Ви дитину фізично ТАК, НІ, ІНКОЛИ ( потрібне підкресліть)

16.Які методи у виховній роботі ви використовуєте частіше за все ВИМОГЛИВІСТЬ , ПЕРЕКОНАННЯ , ЗАОХОЧЕННЯ (потрібне підкресліть)

17.Які книги або журнали , останнім часом , про виховання , Ви прочитали?____________________________________________________________

18. Чи хотіли б Ви , щоб Ваша дитина користувалася додатковими освітніми послугами( платними) в дошкільному закладі? Якщо так, то якими: (іноземна мова, хореографія, гра на музичних інструментах, комп’ютерна грамотність тощо_______________________________) ( потрібне підкресліть)

19.Якою б Ви хотіли бачити свою дитину через кілька років?_____________

20.Яким на Вашу думку ,повинен бути вихователь малюка? _____________

21.Якому вихователю Ви б довірили свою дитину ( вкажіть Ім”я )?

22.Чи задоволені Ви роботою садка?______________________________

23.Які побажання до майбутньої роботи садка______________________



Тест для батьків «Дітей виховують батьки. А батьків?»

 

Часто саме батькам, спілкуючись із дітьми, доводиться стикатися із ситуаціями вибору, коли, хотіли б ми того чи ні, треба чесно й відверто (хоча би перед самим собою) відповісти на складні життєві питання, спробувати поставити себе на місце дитини або хоча б на хвилину повірити, що ви - добра чарівниця чи добрий чарівник. Уважно прочитайте запропоновані запитання. Намагайтеся відповісти на них відверто. Тест доповнить ваше уявлення про себе як про батьків, допоможе зробити певні висновки щодо проблеми виховання дітей.

 

Варіанти відповідей:

 

А ) Можу і завжди так чиню.

 

В) Можу, але чиню так не завжди.

 

В) Не можу.

 

1.​ Чи можете ви поставити себе на місце дитини?

 

1.​ Чи можете ви не прореагувати, якщо ваша дитина вдарила, грубо штовхнула або незаслужено образила іншу дитину?

 

1.​ Чи можете ви порадитися із дитиною "на рівних"?

 

1.​ Чи можете ви повірити хоча б на хвилинку, що ви прекрасний принц або фея?

 

1.​ Чи можете ви у будь-який момент залишити свої справи і зайнятися дитиною?

 

1.​ Чи можете ви пообіцяти дитині, що виконаєте її бажання за гарну поведінку.

 

1.​ Чи можете ви вибачитись перед дитиною у разі потреби?

 

1.​ Чи можете ви зізнатися дитині у помилці, яку ви допустили у ставленні до неї?

 

1.​ Чи можете ви виділити дитині хоча б один день, коли вона може робити, що хоче, поводитися, як бажає, ні в що не втручатися?

 

1.​ Чи можете ви встояти проти дитячих прохань та сліз, якщо впевнені, що це каприз.

 

1.​ Чи можете ви завжди утримуватися від слів та виразів, які можуть ранити дитину?

 

1.​ Чи можете ви розповісти дитині про повчальний випадок зі свого дитинства, який показує вас у невигідному світлі?

 

1.​ Чи можете ви володіти собою і зберігати спокій, навіть якщо поведінка дитини вивела вас із себе?

 

Порахуйте бали

 

"А" - 3 бали, "Б" - 2 бали, "В" - 1 бал.

 

Від 30 до 39 балів. Дитина—найбільша цінність у вашому житті. Ви прагнете не тільки розуміти, а й пізнати її, ставитеся до неї з повагою, дотримуєтеся найпрогресивніших принципів виховання та постійної лінії поведінки. Ви можете сподіватися на гарні результати.

 

Від 16 до 30 балів. Турбота про дитину для вас - першочергове завдання. У вас є риси вихователя, але на практиці ви не завжди буваєте послідовними та принциповими. Іноді ви дуже суворі, іноді навпаки - дуже м'які. Крім того,ви любите компроміси, які послаблюють виховний ефект. Вам необхідно серйозно замислитися над своїм підходом до виховання дитини.

 

Менше 16 балів. У вас серйозні проблеми із вихованням дитини. Вам бракує або знань, або бажання, прагнення зробити дитину особистістю, а, можливо, того й іншого. Радимо звернутися за допомогою до фахівців-педагогів і психологів, ознайомитися з публікаціями з питань сімейного виховання. Не забувайте, що формування особистості - дуже складний та відповідальний процес. Ось чому виконання батьківського обов'язку приносить людині найбільше моральне задоволення.

 


Тест для батьків «Які ви батьки?»

Позначте фрази, які часто використовуєте, спілкуючись з дитиною.

1. Скільки разів тобі повторювати!

2. Порадь, будь ласка, як мені вчинити у даній ситуації...

3. Не знаю, що б я без тебе робила

4. І в кого ти такий удався?!

5. Які у тебе чудові друзі!

6. Ну на кого ти схожий?!

7. Ти моя опора і помічник!

8. Ну що за друзі в тебе?!

9. Про що ти тільки думаєш?

10. Який ти в мене розумний!

11. А ти як вважаєш?

12. У всіх діти як діти, а ти...

13. Який ти у мене кмітливий!

 

Відповіді 1, 2, 4, 6, 8, 9, 12 — 2 бали;

3, 5,7, 10, 11, 13 - 1 бал.

Підрахуйте кількість одержаних балів.

7—8 балів Ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро любить і поважає Вас. Ваші стосунки благотворно впливають на становлення її особистості.

10—9 балів Ви непослідовні у взаєминах з дитиною.Вона поважає Вас, хоча і не завжди з Вами відверта.На її розвиток впливають здебільшого випадкові обставини.

10—12 балів Вам необхідно уважно ставитися до дитини. Розвиток дитини залежить більше від випадковості, ніж од Вас.

13—14 балів Ви й самі відчуваєте, що дієте неправильно. Між Вами і дитиною існує недовір'я. Постарайтеся приділити дитині більше уваги, враховувати її запити та інтереси.


Тест для батьків. "Добра мати... добрий батько... "

 

Варіанти відповідей: "так", "ні", "не знаю".

1. На деякі вчинки дитини ви часто реагуєте "вибухом", а потім шкодуєте про це?

2. Деколи ви вдаєтеся по допомогу або порад інших осіб, коли не знаєте, як реагувати на поведінку вашої дитини?

3. Ваша інтуїція і досвід – кращі порадники у вихованні дитини.

4. Деколи вам трапляється довіряти дитині секрет, який нікому іншому не розказали б.

5. Вас ображає негативна думка інших людей про вашу дитину?

6. Вам траплялося просити у дитини вибачення за свою поведінку?

7. Чи вважаєте ви, що дитина не повинна мати секретів від своїх батьків?

8. Помічаєте ви між своїм характером і характером дитини різницю, яка іноді приємно дивує вас?

9. Ви надто сильно переживаєте неприємності або невдачі вашої дитини.

10. Чи можете утриматися від купівлі цікавої іграшки для дитини (навіть, якщо маєте гроші) тому, що знаєте: вдома їх є багато?

11. Ви знаєте, що до певного віку кращий виховний аргумент для дитини — фізичне покарання (пасок).

12. Ваша дитина саме така, про яку ви мрієте.

13. Ваша дитина завдає вам більше турбот, аніж радощів.

14. Чи здається вам, що ваша дитина навчає вас по-новому думати, поводитися?

15. Чи бувають у вас прикрощі з вашою дитиною?

 

Обробка результатів: за кожну відповідь "так" на запитання 2,4, 6, 8, 10, 12,14 і за кожну відповідь "ні" на запитання 1, З, 5, 7, 9, 11, 13 і 15 нарахуйте собі по 10 балів,

 за кожну відповідь "не знаю" на будь-яке запитання — по 5 балів. Підрахуйте загальну суму.

 

100-150 балів. У вас великі здібності до правильного розуміння своєї дитини. Ваші судження і погляди — добрі союзники у розв'язанні різних виховних проблем. Якщо й на практиці ваша поведінка відкрита, сповнена терплячості, вас можна визнати за приклад для наслідування. До ідеалу вам не вистачає одного невеличкого кроку. Ним може стати думка вашої дитини. Ризикніть, спробуйте її з'ясувати.

 

50-99 балів. Ви — на правильному шляху до кращого розуміння власної дитини. Свої тимчасові труднощі або проблеми з дитиною ви маєте розв'язати, починаючи з себе. І не намагайтеся виправдовуватися браком часу або характером вашої дитини. Є кілька проблем, на які ви маєте реальний вплив, а тому спробуйте це використати. Не забувайте, що розуміти — не завжди приймати. Не лише дитину, а й власну особистість.

 

0-49  балів. Здається, можна більше співчувати вашій дитині, аніж вам, оскільки її мати не стала другом і провідником на важкому шляху здобуття життєвого досвіду. Але ще не все втрачено. Якщо ви й справді хочете щось зробити для своєї дитини, спробуйте інакше. Можливо, ви знайдете когось, хто вам у цьому допоможе своєчасними порадами. Це нелегко, зате у майбутньому обернеться вдячністю і щасливим життям вашої дитини.


Тест

"Чи готова ваша дитина до вступу в ДНЗ?"

1.Який настрій переважає у дитини останнім часом ?

-Бадьорий, урівноважений - 3 бали

- Нестійкий - 2 бали

-Пригнічений -1 бал

2.Як Ваша дитина засинає?

-Швидко, спокійно (до 10 мін) - 3 бали

- Довго не засинає - 2 бали

-Неспокійно - 1 бал

3.Чи Використовуєте Ви додаткову дію, щоб покласти дитину спати (заколисування, колискові і ін.)?

Так - 1 бал

Немає - 3 бали

4.Яка тривалість денного сну дитини?

-2 години - 3 бали

-1 година - 1 бал

5.Який апетит у Вашої дитини?

- Добрий - 4 бали

- Вибірковий - 3 бали

- Нестійкий - 2 бали

- Поганий - 1 бал

6.Як відноситься Ваша дитина до горщика?

- Позитивно - 3 бали

- Негативно - 1 бал

7.Чи Проситься Ваша дитина на горщик?

Так - 3 бали

- Ні, але ходить суха - 2 бали

- Ні та ходить мокра - 1 бал

8.Чи Є у Вашої дитини такі звички?

- Смокче пустушку або смокче палець, розгойдується (вказати інше) - 1 бал

- Немає - 3 бали

9.Чи цікавиться дитина іграшками, речами у новому приміщенні?

- Так - 3 бали

- Іноді - 2 бали

- Ні - 1 бал

10.Чи Виявляє дитина цікавість до дій дорослих?

- Так - 3 бали

- Іноді - 2 бали

- Ні - 1 бал

11.Як Ваша дитина грається?

- Уміє гратися самостійно - 3 бали

- Не завжди - 2 бали

- Не грається сама - 1 бал

12.Які взаємовідносини з дорослими?

- Легко йде на контакт - 3 бали

- Вибірково - 2 бали

- Важко - 1 бал

13. Як відноситься до занять: уважний, активний?

Так – 3 бали

- Не завжди – 2 бали

- Ні- 1 бал

14.Чи Є у дитини впевненість в собі?

- Є – 3 бали

- Не завжди – 2 бали

- Немає – 1 бал

Прогноз адаптації :

-готовий до вступу в ДНЗ - 55-40 балів;

- умовно готовий - 39-24 бали;

-не готовий - 23-16 балів.



.І.П.(хто заповнює)______________________________________________

№ групи________________________________

Відповідайте «ТАК» або «НІ»

 

ТЕСТ

«Чи готова дитина до школи?»

 

1.       Чи хоче ваша дитина йти до школи?

2.       Чи думає ваша дитина про те, що в школі вона багато дізнається й навчатися буде цікаво?

3.       Чи може ваша дитина самостійно займатися якоюсь справою, що потребує зосередженості впродовж 30 хвилин (наприклад, збирати конструктор)?

4.       Чи соромиться ваша дитина незнайомих людей?

5.       Чи вміє ваша дитина скласти розповідь за картинкою, не коротшу, ніж із п’яти речень?

6.       Чи може ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів?

7.       Чи вміє вона змінювати іменники за числами?

8.       Чи вміє ваша дитина читати (по складах або цілими словами)?

9.       Чи вміє ваша дитина рахувати до 10 і назад?

10.     Чи може вона розв’язувати прості задачі на віднімання й додавання?

11.     Чи правильно, що ваша дитина має «тверду» руку?

12.     Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки?

13.     Чи може ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації)?

14.     Чи може вона зібрати пазли з п’яти частин за хвилину?

15.     Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?

16.     Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом овочі: помідори, морква, цибуля)?

17.     Чи любить ваша дитина самостійно працювати — малювати, збирати мозаїку тощо?

18.     Чи може вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції?

 

Дякуємо за анкетування!

 

 

Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту. Отже, якщо їх:

15—18 — дитина готова йти до школи. Ви не даремно з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати.

10—14 — ви на правильному шляху: дитина багато чого навчилася. А запитання, на які ви відповіли «ні», підкажуть вам, над чим іще потрібно попрацювати.

9 і менше — зверніть увагу на те, чого не вміє дитина. Почитайте спеціальну літературу. Намагайтеся приділяти більше часу заняттям і спілкуванню з дитиною.

 

Тест

"Які ви батьки?"

Більшість батьків свято переконані, що вони гарні батьки. Про своїх дітей одні батьки розповідають стороннім лише хороше, а інші – не соромляться жалітися на них... Стосунки батьків і дітей – вічна проблема, з якою зіштовхується кожне покоління. Чому в одних сім’ях – мир і спокій, а в інших – сварки, крики і скандали? Якими бачать діти своїх батьків? Якими батьками ви насправді є?

На ці запитання допоможе відповісти цей тест.

Виберіть свої варіанти відповідей на 10 запитань і позначте їх.

1. Чи читаєте ви своїй дитині книжки перед сном?

- систематично - 3;

- інколи - 1;

- ніколи, читає дружина (чоловік, бабуся, дідусь тощо) - 0;

- а навіщо забивати дурницями дитині голову перед сном? - 2.

2. Чи довіряє вам дитина свої таємниці і переживання?

- у хвилини відвертості - так - 3;

- про всі таємниці дізнаюся від сусідів, вихователів (вчителів), знайомих - 4;

- а навіщо мені її таємниці? - 1;

- як мені знадобиться дізнатися, натисну – і все скаже - 2.

3. Скільки часу за день ви спілкуєтесь з дитиною?

- стільки, скільки конче необхідно - 2;

- з ранку до ночі - 4;

- увесь вільний час - 3;

- я не маю часу для спеціального спілкування - 1.

4. Якщо вихователька (вчителька) не задоволена поведінкою чи результатами навчання вашої дитини, що ви зробите?

- дам прочухана, не дозволю дивитися мультики (піти погуляти тощо), примушу визубрити новий матеріал тощо - 2;

- допоможу дитині розібратися в ситуації (зрозуміти складний матеріал) - 3;

- дитина отримала зауваження (погану оцінку) – нічого страшного, наступного разу виправиться - 1;

- влаштую скандал виховательці (вчительці) - 4.

5. Як ваша сім’я проводить літній відпочинок?

- тато – в один бік, мама – в другий, діти – до бабусі (в табір тощо) - 1;

- намагаємося провести відпочинок разом - 3;

- відправляємо дітей до бабусі чи в табір, а самі їдемо відпочивати - 2;

- куди дитина захоче, туди й поїде - 4.

6. Після сварки з дитиною хто першим починає миритися?

- той, хто першим усвідомить свою провину - 3;

- ніхто і ніколи, все налагоджується само собою - 1;

- певна річ, дитина, вона ж наймолодша - 2;

- завжди я, шкода ж дитини! - 4.

7. Чи намагаєтеся ви виконати всі бажання своєї дитини?

- так, стараюся виконати усі - 4;

- так, якщо маю кошти і час - 3;

- бажання - так, примхи - ні - 2;

- це діти мають виконувати бажання дорослих - 1.

8. Як часто ви даєте дитині вказівки, поради, робите зауваження?

- постійно - 2;

- не втручаюсь в життя дитини - 4;

- у разі необхідності - 3;

- давати поради і вчити жити – безнадійна справа, тому я усім раджу цього не робити - 1.

9. Чи здатні ви віддати свою дитину надовго (більше місяця) на виховання державному закладу чи родичам?

- тільки якщо нема іншого виходу - 3;

- так я і роблю - 2;

- ніколи в світі - 4;

- де захоче, там і житиме - 1.

10. Якщо дитина без дозволу взяла гроші і потратила на свої витребеньки, що ви зробите?

- шкуру здеру! - 2;

- поговорю, поясню, чому так не можна робити - 3;

- то й нехай, «все найкраще – дітям!» - 4;

- в моєму домі гроші не валяються абиде - 1.

А тепер підрахуйте суму балів за усі ваші відповіді.

Нижче наведені розшифровки отриманих чисел.

Від 10 до 15 балів - Ви – байдужа мати чи батько. Для вас дитина – другорядний продукт вашого життя, досить обтяжливий додаток, щоб не сказати тягар. Ваше життєве кредо: "Хочу пожити для себе!", і саме на цьому базуються ваші стосунки з дитиною. Оскільки ви живете тільки власним життям, в якому для дитини місяця нема, то ваша байдужість, відповідно, рано чи пізно викличе байдужість до вас з боку дитини. Рік у рік емоційна відстань між вами і дитиною зростатиме і зрештою перетвориться на прірву. Ви не потребуєте і не відчуваєте радості і тепла від спілкування з дитиною. Вас пов’язують лише побут, матеріальні речі. Коли дитина виросте і стане самостійною, порвуться й ці ниточки, тож ви станете не потрібні одне одному навзаєм.

Від 16 до 25 балів -Ви - тиран. Вважаючи себе найголовнішим членом сім’ї, на якому «все тримається», ви вимагаєте від дитини незаперечного послуху і покірності. Для вас існує лише ваша думка, а думка, бажання, проблеми дитини вас не цікавлять, оскільки не є важливими. Ви твердо знаєте, як треба виховувати дитину, і чітко дотримуєтесь своїх правил. Опір дитини вас обурює і доводить до шаленства. Можливо, ваша дитина намагається врятуватись від вас тим, що замикається в собі і мовчки, покірно вислуховує ваші нотації та виконує ваші вимоги. Цілком можливо, що коли „ваша слухняна овечка” виросте, то почне робити все навпаки, тож матимете цілковиту протилежність тому, чого ви навчали довгі роки. А можливо, збереже зовнішню слухняність і намагатиметься триматись від вас якнайдалі...

Від 26 до 34 балів - Ви – справді хороша мати чи батько. Маєте повний контакт з дитиною, знаєте її таємниці, проблеми, радощі й болі. Дитина вважає вас своїм другом, не хоче засмучувати вас своєю поведінкою, а якщо все-таки так стається, то ви швидко знаходите порозуміння, і конфлікт не переростає у хронічні скандали. Ви знаєте свою дитина і можете передбачити її реакцію чи поведінку у певних ситуаціях. Дитина почувається захищеною у сім’ї. У вас справжні близькі стосунки, що не переходять в панібратство, бо ви вмієте зберігати дистанцію і авторитет, бути вимогливим при потребі.

Від 35 до 40 балів - Ви – прислуга своєї дитини. За власним бажанням ви обслуговуєте її не тільки в побутовому сенсі, а й у моральному: дитина крутить вами, як собі хоче, пристосовує вас до своїх потреб і виконання бажань, вважаючи себе пупом землі. Будьте готові до того, що коли вона виросте, то не буде рахуватися з вами. Можливо, ви свідомо приносите себе в жертву, але задумайтесь ще й про таке: плекаючи егоїста, ви виростите нещасну людину, бо рано чи пізно

 ваша дитина з’ясує, що світ таки не крутиться тільки навколо неї. І хтозна, чи зможе вона з цим примиритися...


Тест-опитування для батьків

ПІБ дитини, група _______________________________________________________

Хто заповнює ___________________________________________________________

Інструкція: Оцініть твердження, що стосуються особливостей поведінки вашої дитини, залежно до поведінкових реакцій, що спостерігаються.

Якщо особливість поведінки виражена й зростає в останні роки, то пункт оцініть в 2 бали.

Якщо зазначені вияви трапляються періодично, то відповідний пункт оцініть в 1 бал.

За відсутності названих у пункті особливостей поведінки виставляється 0 балів.

Твердження:

1. Легко засмучується, багато переживає, усе занадто близько приймає до серця.

2. Коли щось не так – у сльози, плаче, не може заспокоїтись.

3. Вередує без причини, дратується через дрібниці, не може чекати, терпіти.

4. Дуже часто ображається, не терпить ні яких зауважень.

5. Украй мінливий настрій: може сміятися і плакати одночасно.

6. Усе більше сумує й засмучується без причини.

7.Як і в перші роки, знову смокче соску, палець, усе вертить у руках.

8. Довго не засинає без світла й присутності близьких; неспокійно спить, часто прокидається вночі; не може зранку відразу прокинутись.

9. Стає надто збудливою, коли потрібно стримуватися, чи млявою млявою при виконанні чогось.

10. З’являються виражені страхи, побоювання, боязкість у будь-яких нових, невідомих чи відповідальних ситуаціях.

11. Наростає невпевненість у собі, нерішучість у діях і вчинках.

12. Усе швидше втомлюється, відволікається, не може концентрувати увагу довгий час.

13. Усе складніше знайти з нею спільну мову, домовитися, стає сама не своя, постійно змінює рішення чи занурюється в себе.

14. Починає скаржитися на головний біль увечері чи на болі в ділянці живота вранці; часто блідніє, червоніє, упріває; чухається без видимої причини; алергія, різні висипи на шкірі.

15. Знижується апетит, часто і подовгу хворіє, підвищується без причини температура, часто пропускає дитячий садок.

Оцінювання результатів

·       30-20 балів – у дитини невроз

·       19-15 балів – невроз був чи буде найближчим часом

·       14-10 балів – є ознаки нервового розладу, але це не обов’язково захворювання

·       9-5 балів – є схильність до виникнення нервового розладу, необхідно бути уважнішими до стану нервової системи дитини

·       4-0 балів – відхилення несуттєві або є вираження вікових, змінних особливостей дитини.





Тест-опитування для батьків

ПІБ дитини, група _______________________________________________________

Хто заповнює ___________________________________________________________

Інструкція: Оцініть твердження, що стосуються особливостей поведінки вашої дитини, залежно до поведінкових реакцій, що спостерігаються.

Якщо особливість поведінки виражена й зростає в останні роки, то пункт оцініть в 2 бали.

Якщо зазначені вияви трапляються періодично, то відповідний пункт оцініть в 1 бал.

За відсутності названих у пункті особливостей поведінки виставляється 0 балів.

Твердження:

1. Легко засмучується, багато переживає, усе занадто близько приймає до серця.

2. Коли щось не так – у сльози, плаче, не може заспокоїтись.

3. Вередує без причини, дратується через дрібниці, не може чекати, терпіти.

4. Дуже часто ображається, не терпить ні яких зауважень.

5. Украй мінливий настрій: може сміятися і плакати одночасно.

6. Усе більше сумує й засмучується без причини.

7.Як і в перші роки, знову смокче соску, палець, усе вертить у руках.

8. Довго не засинає без світла й присутності близьких; неспокійно спить, часто прокидається вночі; не може зранку відразу прокинутись.

9. Стає надто збудливою, коли потрібно стримуватися, чи млявою млявою при виконанні чогось.

10. З’являються виражені страхи, побоювання, боязкість у будь-яких нових, невідомих чи відповідальних ситуаціях.

11. Наростає невпевненість у собі, нерішучість у діях і вчинках.

12. Усе швидше втомлюється, відволікається, не може концентрувати увагу довгий час.

13. Усе складніше знайти з нею спільну мову, домовитися, стає сама не своя, постійно змінює рішення чи занурюється в себе.

14. Починає скаржитися на головний біль увечері чи на болі в ділянці живота вранці; часто блідніє, червоніє, упріває; чухається без видимої причини; алергія, різні висипи на шкірі.

15. Знижується апетит, часто і подовгу хворіє, підвищується без причини температура, часто пропускає дитячий садок.

Оцінювання результатів

·       30-20 балів – у дитини невроз

·       19-15 балів – невроз був чи буде найближчим часом

·       14-10 балів – є ознаки нервового розладу, але це не обов’язково захворювання

·       9-5 балів – є схильність до виникнення нервового розладу, необхідно бути уважнішими до стану нервової системи дитини

·       4-0 балів – відхилення несуттєві або є вираження вікових, змінних особливостей дитини


Комментариев нет:

Отправить комментарий